اینتل وارد بازار ماینرهای بیت کوین می شود

بر اساس اعلام شرکت GRIID، اینتل در حال کار روی یک تراشه مخصوص ماینینگ بیت کوین است. این ماینر با اسم رمز Bonanza Mine شناخته می‌شود. با این اتفاق احتمال ورود اینتل به بازار ماینرهای بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

اینتل وارد بازار ماینرهای بیت کوین می شود

اینتل وارد بازار ماینرهای بیت کوین می شود

شرکت GRIID اعلام کرده است اینتل قصد دارد وارد بازار ماینرهای بیت کوین شود. این شرکت یک استارتاپ آمریکایی است که در حوزه ماینینگ بیت کوین فعالیت می‌کند. بر اساس اعلام شرکت GRIID، اینتل یک قرارداد ۴ ساله با این شرکت امضا کرده است.

بر اساس این قرارداد، کمپانی GRIID به ۲۵ درصد ظرفیت تولید ماینرهای اینتل دسترسی پیدا خواهد کرد. ارزش این کمپانی حدود ۳.۳ میلیارد دلار است که به عنوان مشتری‌های اصلی شرکت اینتل در حوزه ارزدیجیتال و ماینرها شناخته می‌شود.

با این تفاسیر، اینتل روی یک تراشه مخصوص ماینینگ بیت کوین کار می‌کند. این ماینر بهینه و کم مصرف است که در حال حاضر با اسم رمز Bonanza Mine شناخته می‌شود. طبق اعلام کمپانی GRIID، اینتل ماه آینده از ماینر ASIC رونمایی خواهد کرد.

ماین کردن بیت کوین نیاز به سخت‌افزارهای کامپیوترهای معمولی دارد. در واقع برای استخراج بیت کوین باید از پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر استفاده کرد. این کامپیوترها به یک پردازنده خاص به اسم ASIC احتیاج دارند تا با انجام یکسری الگوریتم، اقدام به ماین کردن بیت کوین می‌کند.

بیشتر شرکت‌های ماینینگ از تراشه‌های شرکت TSMC استفاده می‌کنند. اما این کمپانی به خاطر مشکلات کمبود تراشه، ظرفیت تولید چیپ‌های خود را روی کسب و کارهای پرسود و کاربردی‌تر متمرکز کرده است. شرکت TSMC در حال حاضر ظرفیت تولید تراشه‌ها را برای موبایل و کامپیوتر اختصاص داده است.

شرکت اینتل با توجه به ظرفیت بازار ماینرها و ارزدیجیتال، تصمیم گرفته است که وارد این بازار شود. این اتفاق باعث خواهد شد نیاز شرکتهایی مثل GRIID برطرف شده و میزان هزینه‌های آنها کاهش پیدا کند. با این اوصاف، باید منتظر بمانیم تا اینتل به صورت رسمی از پردازنده مخصوص ماینینگ بیت کوین رونمایی کند.

نظر شما درباره ورود اینتل به بازار ماینرهای بیت کوین چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند نیاز این بازار را تأمین کند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر