بلواسکای به قابلیت انتخاب الگوریتم‌های اختصاصی برای نمایش محتوا مجهز شد

شبکه اجتماعی بلواسکای حالا با آپدیتی به کاربران اجازه می‌دهد تا شیوه مشاهده محتوا در این پلتفرم را تغییر دهند.

بلواسکای به قابلیت انتخاب الگوریتم‌های اختصاصی برای نمایش محتوا مجهز شد

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شبکه اجتماعی بلواسکای بالاخره در دسترس کاربران قرار گرفت: امکان انتخاب الگوریتم‌های سفارشی برای نمایش محتوا. هدف این قابلیت این است که بتوانید فیدهای سفارشی داشته باشید و شیوه نمایش محتواها را تغییر دهید.

الگوریتم‌های سفارشی بلواسکای در عمل بسیار شبیه به فهرست‌های توییتر کار می‌کند. به‌ عبارت دیگر، می‌توانید فیدهای سفارشی مدنظر خود را انتخاب و در بالای صفحه پین کنید تا شبیه به زبانه‌های مختلف در بالای تایم‌لاین خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بلواسکای به‌صورت پیش‌فرض چهار الگوریتم را به شما پیشنهاد می‌کند: What's Hot برترین محتواهای ترندشده در سراسر شبکه را نشان می‌دهد؛ What's Hot Classic نسخه قدیمی تجربه What's Hot را در اختیار شما می‌گذارد؛ Bluesky Team به نمایش پست‌های تیم بلواسکای می‌پردازد و Popular With Friends ترکیبی از محتواهای پرطرفدار از اکانت‌هایی است که دنبال می‌کنید و محتواهایی که این اکانت‌ها آن‌ها را می‌پسندند.

با بلواسکای از فیدهای سفارشی استفاده کنید

بخش تنظیمات My Feed همچنین قسمتی برای کشف فیدهای جدید دارد. این قسمت همین حالا گزینه‌های زیادی مانند Cat Pic و Music را در بر می‌گیرد. اگر این فیدها را پین کنید، در بالای صفحه اصلی بلواسکای به شما نشان داده می‌شوند، اما اگر هیچ‌کدام را پین نکنید، می‌توانید تایم‌لاین خود را به حالت اولویت زمانی درآورید.

ظاهراً ساخت فیدهای جدید نیز برای همگان ممکن است، اما این کار با پیچیدگی‌های فنی همراه خواهد بود. مهندس پروتکل بلواسکای می‌گوید این شرکت در آینده این فرایند را ساده‌تر خواهند کرد تا کاربران راحت‌تر بتوانند در این اپلیکیشن فیدهای شخصی‌سازی‌شده بسازند.

«جی گرابر»، مدیرعامل بلواسکای، پیش‌تر درباره ارائه قابلیت الگوریتم‌های سفارشی گفته بود: «ما خواستار آینده‌ای هستیم که در آن بتوانید هرچه را که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی ببینید، کنترل کنید. هدف ما این است که الگوریتم مادر را که توسط یک شرکت کنترل می‌شود با مارکت‌پلیسی از الگوریتم‌ها جایگزین کنیم.»

قابلیت فیدهای سفارشی درحال‌حاضر در جدیدترین نسخه اپلیکیشن موبایل و کلاینت وب بلواسکای در دسترس است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر