رونمایی از اولین تلویزیون 8K با صفحه نمایش ۲۵۶ هرتز

برای اولین بار تلویزیون‌های ۷۵ اینچ 8K با صفحه نمایش ۲۵۶ هرتز توسط شرکت TCL Huaxing رونمایی شد.

رونمایی از اولین تلویزیون 8K با صفحه نمایش ۲۵۶ هرتز

شرکت TCL Huaxing روز جمعه 29 اکتبر (7 آبان ماه) از توسعه فناوری نمایشگر 75 اینچی 8K 265Hz a-Si 4Mask 1G1D برای تلویزیون خبر داد که همانگونه که از نامش پیداست، می‌تواند نرخ تازه سازی 256 هرتز را برای تلویزیون های 8K به ارمغان بیاورد.

شرکت TCL Huaxing سال گذشته اولین نسل از فناوری 8K 1G1D خود را برای صفحه نمایش تلویزیون‌های خانگی به نمایش گذاشته بود، اما فناوری جدید 2021 نقطه عطفی از نظر کیفیت تصویر، نرخ به‌روزرسانی و فرآیند تولید در این دستگاه‌های خانگی به شمار می‌رود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نسل جدید فناوری 8K 1G1D از فناوری پرتوان H-HVA و فناوری 4Mask، استفاده می‌کند و به فناوری منحصربه‌فرد جبران شارژ HCC برای دستیابی به نمایشگر فوق‌سیال 265 هرتز 8K 1G1D مجهز شده است.

تلویزیون 8K

به طور معمول تلویزیون‌های 8K موجود در بازار با نمایشگرهای 120 هرتزی عرضه می‌شوند، بنابراین نرخ تازه‌سازی 265 هرتز یک جهش بزرگ و در واقع بالاترین پیشرفت در صنعت کنونی تلویزیون‌های هوشمند محسوب می‌شود.

علاوه بر این، تیم توسعه فناوری TCL Huaxing طراحی معماری پیکسل را بیشتر اصلاح کرده است و انتقال H-HVA نسبت به نسخه عرضه شده در سال گذشته، یعنی فناوری نسل اول 8K 1G1D این شرکت، حدود 10 درصد افزایش یافته است.

آخرین موضوع مهم مربوط به این دستاورد این است که نسل دوم 8K 1G1D همچنین به فناوری شارژ متغیر ردیفی HCC منحصربه‌فرد مجهز شده است.

این فناوری در واقع با یک GOA با درایو بالا و طراحی مدار جبرانی همراه است که از فناوری انتقال سریع 8K CSPI در صفحه نمایش استفاده می کند. همه این قابلیت ها می‌تواند فرکانس انتقال را بیش از 7.5 برابر افزایش دهد.

علاوه بر این، TCL اولین نمایشگر ال سی دی 85 اینچی 8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز 1G1D بر پایه فناوری IGZO جهان را نیز در کنفرانس جهانی صنعت نمایش 2021 معرفی کرد.

این صفحه دارای نسبت کنتراست بیش از 5000:1 و مصرف انرژی آن 30 درصد کمتر از محصولات مشابه با مشخصات مشابه است. به نظر می رسد که این شرکت در تلاش است تا با معرفی فناوری های جدید و جذاب برای تلویزیون های خانگی و جلب توجه کاربران، سهم قابل توجه تری از این بازار بزرگ را تصاحب کند.

منبع: فرارو

ارسال نظر