تولید مک بوک در کشور ویتنام از اواسط ۲۰۲۳ آغاز می‌شود

طبق گزارش جدیدی که توسط Nikkei Asia منتشر شده است، اپل ظاهراً قصد دارد در سال ۲۰۲۳ برای اولین‌بار تولید مک بوک را در ویتنام آغاز کند.

تولید مک بوک در کشور ویتنام از اواسط ۲۰۲۳ آغاز می‌شود

اپل قصد دارد از کارخانه‌های فاکسکان (Foxconn) برای شروع ساخت مک‌بوک در کشور ویتنام از اوایل ماه مه 2023 استفاده کند. فاکسکان تایوان در ژانویه سال 2021 مجوز ساخت یک کارخانه 270 میلیون دلاری در ویتنام را به‌منظور تولید مک بوک و آیپد دریافت کرده بود.

تولید مک بوک اپل در ویتنام

کارخانه جدید که توسط شرکت Fukang Technology توسعه داده شده است، در استان شمالی باک گیانگ در ویتنام واقع خواهد شد. پس از تکمیل، پیش‌بینی می‌شود که این کارخانه بتواند سالانه هشت میلیون لپ‌تاپ و تبلت تولید کند.

اپل هم‌اکنون در تلاش است تا در خارج از چین، زنجیره‌های تولید برای تمام محصولات اصلی خود اضافه کند تا زنجیره تأمین خود را به این روش متنوع‌تر نماید و ویتنام هم یکی از حامیان اصلی برنامه غول کوپرتینویی محسوب می‌شود.

تولید و عرضه دستگاه‌های مک‌بوک به‌دلیل زنجیره تأمین پیچیده آن، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. علاوه بر اپل واچ و مک بوک، همچنین این احتمال وجود دارد که اپل تولید دستگاه‌های هوم‌پاد (HomePod) خود را نیز به این کشور منتقل کند.

در چند وقت گذشته اخبار زیادی درباره تنوع‌بخشیدن به خط تولید اپل منتشر شده و هند، کشور دیگری است که اپل روی آن تمرکز دارد. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که اپل احتمالاً بخشی از تولید آیپد را از چین به هند منتقل می‌کند. علاوه‌بر‌این، غول فناوری تولید دستگاه‌های آیفون 14 در هند را به‌دلیل مقابله با قرنطینه‌های ناشی از کرونا در چین، افزایش داده بود.

درباره دستگاه‌های مک‌بوک نیز به‌تازگی گفته شده است که نسل جدید مک بوک پرو احتمالاً اوایل 2023 از راه می‌رسد که انتظار می‌رود تنها قطعات داخلی آن تغییر کند.

منبع : دیجیاتو

ارسال نظر