تولید پودر بندآورنده خونریزی

محققان کشور موفق شدند پودرهایی را در راستای بندآوردن خون در اتاق عمل به تولید برسانند که زیست تخریب پذیر بوده و روند بهبودی زخم را سرعت می بخشد.

تولید پودر بندآورنده خونریزی

دکتر محمود ناصری مدیر یک شرکت دانش بنیان درباره محصول جدیدی که در این شرکت به تولید می‌رسد، گفت: تمام محصولات تولید شده در این شرکت مدیکال هستند و با خواص انتی اکسیدان و ضد میکروبی روانه بازار می‌شوند اما یکی از این محصولات پودر بندآورنده خونریزی است.

وی با بیان اینکه از این پودر در خونریزی‌های داخلی، سوانح سوختگی، تصادفات جنگی، جراحی رباتیک، جراحی زنان و زایمان، پوست، اسیب های تروما، جراحی عمومی، جراحی‌های پیوند، جراحی پلاستیک، آندوسکوپی و کلون اسکوپی و … می‌توان استفاده کرد، گفت: دانش فنی تولید این پودر را بدست اورده ایم و در اتاق عمل استفاده می‌شود.

ناصری با بیان اینکه در واقع ششمین شرکتی هستیم که این پودر را در دنیا به تولید می‌رسانیم، گفت: این پودرها زیست سازگار است و نمونه خارجی آن ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار است که کم کم استفاده از آنها توجیه پذیر نیست.

وی افزود: تولید این پودر بند آورنده ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزاوری دارد.

وی با اشاره به برنامه صادراتی این محصول گفت: ما اگر بتوانیم روزی ۲۰ کیلو پودر بندآورنده خونریزی تولید کنیم امکان رفع نیاز کشور و صادرات فراهم خواهد شد.

مدیر این شرکت با تاکید بر اینکه تولید این پودر تکنولوژی پیچیده‌ای دارد اما توانستیم با مواد موجود در کشور آن را تولید کنیم، گفت: استفاده از این پودر روند خونریزی را کند و از بین می‌برد و می‌تواند سرعت بهبود زخم را سرعت ببخشد.

به گفته وی، استفاده از این نوع پودر عارضه بافتی ندارد و با جذب شدن به بافت خونریزی را بند می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: این پودر فاقد هر گونه حساسیت، تحریک پوستی و سمیت سلولی است که کارایی آنها در مطالعات بالینی مطابق با استانداردهای مد نظر وزارت بهداشت مشخص شده است.

ناصری افزود: این محصول زیست سازگار برای کنترل خونریزی (مویرگی، وریدی و شریانی) طراحی و نقش آن در توقف خونریزی و انعقاد سریع خون از طریق دو مکانیسم (تغلیظ عوامل انعقادی، پلاکت، گویچه‌های سرخ، ترومبین مؤثر در فرایند تشکیل لخت) و (ایجاد ماتریکس زیست پلیمری نرم اما قوی به منظور ایجاد انسداد مکانیکی در بخش خارجی عروق آسیب دیده) قابل تشریح است.

منبع : شهرخبر

ارسال نظر