افزایش 400 درصدی حملات باج افزار پیسا به سازمان‌های دولتی

حملات باج افزار پیسا که فعالیت خود را از ماه نوامبر آغاز کرده، تاکنون 400 درصد افزایش داشته است و عمدتا سازمان‌های دولتی اروپایی و آمریکایی را هدف می‌گیرد.

افزایش 400 درصدی حملات باج افزار پیسا به سازمان‌های دولتی

به نقل از زد دی نت، باج‌افزار پیسا فعالیت خود را از ماه نوامبر آغاز کرده و بررسی‌های موسسه ان‌سی‌سی گروپ نشان می‌دهد حملات آن به سازمان‌های دولتی، از آن زمان تاکنون ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

پیسا اطلاعاتی را از بیش از ۵۰ سازمان مختلف در یک ماه اخیر در فضای مجازی منتشر کرده و قربانیان خود را تهدید به نشت اطلاعات بیشتر در صورت عدم پرداخت باج می‌کند. بر اساس گزارش ان‌سی‌سی گروپ، پیسا در کنار 2 باج‌افزار کنتی و لاک‌بیت، از 3 بدافزار فعال و برتر در اینترنت است.

کشورهای مختلف اروپایی و مقامات آمریکایی در تلاش برای شناسایی عوامل پشت پرده طراحی پیسا هستند، اما هنوز در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده‌اند. پیسا که به مسپینوزا هم شهرت دارد، توسط برخی گروه‌های جنایتکار هم برای باج‌گیری مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله قربانیان پیسا می‌توان به موسسات و نهادهای فعال در حوزه بهداشت و درمان، ده‌ها شرکت خصوصی، نهادهای دولتی و صنایع مختلف اشاره کرد.

معمولا از حملات فیشینگ برای فریب کاربران و نفوذ این باج‌افزار به رایانه‌های شرکت‌ها و نهادهای مختلف استفاده می‌شود. قربانیان این باج‌افزار تاکنون 140 سازمان آمریکایی و 96 سازمان اروپایی بوده‌اند.

منبع: مهر

ارسال نظر