در پی سوءاستفاده کاربران، امکان دسترسی رایگان به مدل هوش مصنوعی Midjourney متوقف شد

در پی ساخت تصاویر جعلی بحث‌برانگیز، حالا دیگر امکان ساخت رایگان تصاویر با مدل هوش مصنوعی Midjourney وجود ندارد.

در پی سوءاستفاده کاربران، امکان دسترسی رایگان به مدل هوش مصنوعی Midjourney متوقف شد

در روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویر جعلی بی‌شماری با مدل هوش مصنوعی ساخت تصاویر Midjourney بودیم؛ از دستگیری دونالد ترامپ گرفته تا پاپ فرانسیس و حتی زلزله‌ای مرگبار که همگی جعلی بودند، اما وایرال شدند. حالا به‌خاطر همین موارد و سوءاستفاده بیش از حد کاربران از این مدل، Midjourney تصمیم گرفته به امکان استفاده رایگان از مدل هوش مصنوعی خود پایان دهد. در نسخه رایگان آزمایشی کاربران می‌توانستند نزدیک به 25 عکس بسازند.

«دیوید هولز»، مدیرعامل Midjourney در دیسکورد اعلام کرده است که به‌خاطر تقاضای فوق‌العاده زیاد و همچنین سوءاستفاده کاربران، به ارائه نسخه رایگان آزمایشی مدل هوش مصنوعی خود پایان می‌دهد. به گفته هولز، ابزارهای امنیتی جدید نمی‌توانند از سوءاستفاده کاربران در نسخه رایگان جلوگیری کنند. بنابراین حالا کاربران برای دسترسی به مدل Midjourney باید حداقل ماهانه 10 دلار هزینه بپردازند.

مدل هوش مصنوعی Midjourney شاید دوباره رایگان شود

Midjourney در هفته‌های اخیر در مرکز توجه بوده است، درحالی‌که علاقه‌ای به این توجه ندارد. کاربران بی‌شماری از ابزار هوش مصنوعی این کمپانی برای ساخت تصاویر جعلی استفاده کرده‌اند و شاهد انتشار دیپ‌فیک‌هایی از دستگیری دونالد ترامپ یا پاپ فرانسیس در لباسی متفاوت بودیم.

اگرچه جعلی‌بودن این تصاویر به‌سرعت مشخص شد، بااین‌حال به‌شدت وایرال شدند و نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود آمد که افراد می‌توانند از این ابزارها برای انتشار اطلاعات جعلی استفاده کنند. درحقیقت این ابزارها به‌اندازه‌ای تصاویر باکیفیتی می‌سازند که شاید برخی کاربران به اشتباه آن‌ها را باور کنند.

نسخه 5 مدل هوش مصنوعی Midjourney نسبت به گذشته عملکرد بسیار بهتری دارد. برای مثال نورپردازی و بافت تصاویر بسیار بهتر شده‌اند و همچنین امکان ساخت تصاویر اشخاص مطرح و مکان‌های زیادی وجود دارد. ظاهراً همین پیشرفت‌ها باعث سوءاستفاده کاربران از این ابزار شده است.

البته این اولین‌باری نیست که ساخت تصاویر جعلی برای Midjourney دردسرساز می‌شود. برای مثال در سال گذشته میلادی این شرکت ساخت تصاویر رئیس جمهور چین را ممنوع کرد. حالا این ابزار می‌خواهد توجه بیشتری به سیاست‌هایش داشته باشد تا اینکه بتواند تا جای ممکن سوءاستفاده از آن را کاهش دهد.

درحال‌حاضر دیگر نسخه رایگان مدل هوش مصنوعی Midjourney در دسترس کاربران قرار ندارد، بااین‌حال احتمالاً دوباره در آینده نسخه آزمایشی و رایگان آن ارائه می‌شود. درحقیقت هولز گفته است که شرکت تحت مدیریتش تلاش می‌کند تا به رویکردی مناسب برای ارائه مجدد نسخه رایگان دست یابد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر