دوربین جدید سونی ZV-E1 معرفی شد

دوربین سونی ZV-E1 به‌طور خاص برای ثبت ولاگ ساخته شده است و از یک سنسور فول‌فریم 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

دوربین جدید سونی ZV-E1 معرفی شد

سونی از دوربین جدیدی به‌نام ZV-E1 رونمایی کرده که مخصوص ثبت ولاگ است. این محصول تازه در صدر محصولات سری ZV قرار می‌گیرد و اولین دوربین از این خانواده است که از سنسور فول‌فریم استفاده می‌کند.

دوربین سونی ZV-E1 مشابه دوربین‌های A7S III و FX3 از سنسور فول‌فریم 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که سنسوری بسیار باکیفیت با قابلیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور و دامنه پویایی با +15 توقف است. این محصول از پردازنده تصویری BIONZ XR استفاده می‌کند تا کیفیت بالایی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

مشخصات فنی دوربین سونی ZV-E1

دوربین ZV-E1 می‌تواند به‌صورت 4K 60fps با نسبت 4:2:2 و رنگ 10 بیتی فیلم‌برداری کند. حالت فیلم‌برداری 4K 120fps هم قرار است در آینده با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اختیار این دستگاه قرار بگیرد. این دستگاه برخلاف A7S III و FX3 از سازوکارهای مدیریت حرارت بهره نمی‌برد. با‌این‌حال، می‌توانید از یک کارت حافظه SD روی آن استفاده کنید و به یک درگاه Mini HDMI هم دسترسی دارید.

از آن‌جایی که سونی ZV-E1 یک دوربین مخصوص ثبت ولاگ است، وزن سبک‌تر و اندازه کوچک‌تری دارد. در کنار دکمه شاتر، گردانه‌ای برای تنظیم زوم قرار گرفته است و همچنین به کنترل‌هایی برای تنظیم عمق میدان و فوکوس دسترسی دارید. این دستگاه همچنین از حالت جدید نسبت تصویر Cinemascope برخوردار است که نوارهایی به رنگ مشکی را در اطراف فریم 16:9 قرار می‌دهد تا نسبت تصویر را به حالت سینمایی 21:9 برساند.

دوربین جدید سونی از جدیدترین نرم‌افزارهای این شرکت از جمله فناوری تشخیص انسان با هوش مصنوعی بهره می‌برد. این فناوری برای مثال می‌تواند با تشخیص دو چهره اجازه دهد دو نفر به‌صورت همزمان در حالت فوکوس قرار بگیرد؛ قابلیت فریم‌بندی خودکار می‌تواند با تشخیص سوژه تصویر را برش بدهد؛ و Auto Microphone هم می‌تواند تشخیص بدهد که چه کسی در حال حرف‌زدن است تا او را به‌عنوان سوژه دنبال کند.

سونی ZV-E1 به سیستم لرزشگیر Dynamic Active Mode مجهز شده است که 30 درصد بیشتر از حالت استاندارد Active Mode می‌تواند لرزش‌ها را کاهش دهد. قیمت بدنه این دوربین 2199 دلار است که با یک لنز 28-60 میلی‌متری F4.5-5.6 می‌توانید آن را با قیمت 2499 دلار تهیه کنید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر