ربات انسان‌نمای تسلا چه زمانی ساخته می‌شود؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از احتمال ساخت ربات انسان‌نمای تسلا به نام Optimus در اوایل سال آینده خبر داد.

ربات انسان‌نمای تسلا چه زمانی ساخته می‌شود؟

همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت تسلا ، مشهورترین سازنده خودروهای برقی، برای اولین بار روبات Optimus را در روز هوش مصنوعی خود (اوت ۲۰۲۱) معرفی و اعلام کرد که این یک ماشین همه‌منظوره خواهد بود که قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف است.

ماسک در افتتاحیه کارخانه مونتاژ خودروی تسلا در آستین تگزاس، جایی که با کلاه گاوچران‌ها و عینک آفتابی روی صحنه ظاهر شده بود، گفت: «امیدواریم سال آینده شاهد تولید نسخه یک Optimus باشیم.»

با این حال تسلا هنوز نمونه اولیه این روبات را رونمایی نکرده است و مشخص نیست Optimus در چه مرحله‌ای از برنامه‌اش قرار دارد.

ماسک ادعا کرد که Optimus در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که برای انسان ناخوشایند است. وی افزود شاید باورش سخت باشد اما این روبات جهان را بیشتر از خودوهای تسلا متحول خواهد کرد.

هوش مصنوعی یک تهدید بالقوه برای بشریت است و ماسک در سال ۲۰۱۸ گفت که فکر می‌کند هوش مصنوعی خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود. او گفت: «همان‌طور که می‌بینید، Optimus در حال توسعه است. همه از ایمن بودن آن مطمئن خواهند شد. قرار نیست مانند ترمیناتور یا این چیزها باشد.»

جالب اینجاست که آپتیموس مبتنی بر همان تراشه‌ها و حسگرهایی است که خودروهای این شرکت برای ویژگی‌های خودران استفاده می‌کنند.

باید دید روبات انسان‌نمای تسلا چه زمانی آماده ورود به مرحله ساخت می‌شود.

ارسال نظر