رونمایی از مودم 5G اگزینوس مودم 5300 سامسونگ

مودم جدید سامسونگ با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید شده و احتمالاً در تراشه پیکسل 8 و 8 پرو استفاده می‌شود.

رونمایی از مودم 5G اگزینوس مودم 5300 سامسونگ

سامسونگ از نسل جدید مودم 5G خود به نام اگزینوس مودم 5300 رونمایی کرده است که انتظار می‌رود در تراشه تنسور G3 برای پیکسل 8 و 8 پرو مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین طبق گفته سامسونگ در گذشته، این مودم از سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه 5G NTN این شرکت هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات اگزینوس مودم 5300

مودم جدید سامسونگ با لیتوگرافی 4 نانومتری EUV توسعه یافته که پیشرفت بزرگی نسبت به لیتوگرافی 7 نانومتری اگزینوس مودم 5123 به حساب می‌آید. استفاده از این فرایند به معنای مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به نسل قبلی خواهد بود.

طبق ادعای سامسونگ، حداکثر سرعت دانلود این مودم به 10 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود آن برابر 3.7 گیگابیت بر ثانیه است. این مودم از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری و همچنین زیر 6 گیگاهرتزی در دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌کند.

اگزینوس مودم 5300 با استاندارد 5G NR Release 16 3GPP سازگار است؛ استانداردی که هدفش سریع‌تر و بهینه‌تر کردن شبکه‌های 5G است. در حالت LTE، مودم جدید سامسونگ از حداکثر سرعت دانلود 3 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 422 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این مودم از طریق PCIe به چیپست گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

روی کاغذ، مودم جدید سامسونگ که توسط بخش System LSI این کمپانی طراحی شده، مشابه مودم اسنپدراگون X70 شرکت کوالکام است؛ مودمی که حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 3.5 گیگابیت بر ثانیه دارد. البته کوالکام چندین هفته پیش از مودم اسنپدراگون X75 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای هم رونمایی کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر