ساخت بدافزارهایی با قابلیت دورزدن آنتی‌ویروس‌ها با ChatGPT

به گفته محققان امنیت سایبری: ChatGPT می‌تواند به مجرمان مبتدی اجازه ساخت بدافزارهایی را بدهد که آنتی‌ویروس‌ها آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

ساخت بدافزارهایی با قابلیت دورزدن آنتی‌ویروس‌ها با ChatGPT
هوش مصنوعی شگفت‌انگیز ChatGPT هر روز قابلیت‌های جدیدی را از خود به نمایش می‌گذارد. یکی از این قابلیت‌ها که اخیراً توسط کارشناسان شناسایی شده است، امکان تولید بدافزارهایی را فراهم می‌کند که به‌راحتی در سیستم تشخیص داده نمی‌شوند و می‌توانند خود را از آنتی‌ویروس‌ها مخفی کنند.

به‌گزارش شرکت امنیت سایبری CyberArk ، چت‌بات ChatGPT توانایی‌های بالایی در توسعه بدافزارها دارد. این هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار مجرمان سایبری قرار دهد تا به‌راحتی نرم‌افزارهای امنیتی را دور بزنند. این بدافزارها در گروه ویروس‌های چندریختی (پلی‌مورفیک) قرار می‌گیرند.

ویروس‌های چندریختی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که ظاهر و امضای آن‌ها از طریق روتین‌های جدید به‌دفعات تغییر پیدا می‌کند. به‌همین خاطر، بسیاری از نرم‌افزارهای امنیتی مثل آنتی‌ویروس‌ها که با کمک امضای برنامه‌های مخرب، آن‌ها را شناسایی می‌کنند، دیگر قادر به انجام این کار نخواهند بود.

بدافزارهای ChatGPT می‌توانند آنتی‌ویروس‌ها را دور بزنند

با وجود این که ChatGPT فیلترهایی دارد که باید مانع از تولید بدافزار توسط این هوش مصنوعی شود، اما متخصصان CyberArk توانسته‌اند این موانع را دور بزنند و از این سرویس کد بدافزار بگیرند. به‌عبارت دیگر، کاربران می‌توانند این چت‌بات را وادار به تولید کدهای مدنظر خود کنند.

محققان می‌گویند با درخواست‌های مکرر از ChatGPT توانسته‌اند کد بدافزارهای خاص را پیدا کنند و بعد از روی این کدها، برنامه‌های پیچیده خود را بسازند. در نتیجه، هوش مصنوعی می‌تواند به کمک افرادی بیاید که مهارت زیادی در تولید بدافزار ندارند و در زمینه برنامه‌نویسی تازه‌وارد محسوب می‌شوند.

پیش‌تر در گزارش دیگری از سوی شرکت Check Point Research هم اعلام شده بود که مجرمان سایبری در انجمن‌های گفت‌وگوی زیرزمینی نشان داده‌اند که سعی دارند با کمک ChatGPT ابزارهای سرقت اطلاعات، رمزگذاری و دیگر بدافزارها را بسازند. برخی افراد حتی با کمک این هوش مصنوعی دست به ساخت ابزارهایی مثل مارکت‌پلیس‌ها زده‌اند تا بستر خریدوفروش کالاهای مسروقه و غیرقانونی از جمله مواد مخدر و سلاح را فراهم کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر