شرکت تراشه سازی TSMC روسیه را تحریم می کند

شرکت تایوانی TSMC به تبعیت از تحریم‌ها علیه روسیه، صادرات چیپ به این کشور را متوقف می‌کند تا بلکه بدین ترتیب، دسترسی روسیه به تجهیزات لازم برای صنایع نظامی محدود شود.

شرکت تراشه سازی TSMC روسیه را تحریم می کند

شرکت تراشه سازی TSMC روسیه را تحریم می کند

جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده روز پنجشنبه و در پی حملات گسترده به اوکراین، تحریم‌های متعددی را علیه روسیه اعمال کرد که بخش عظیمی از آن‌ها، صنعت تکنولوژی را نیز شامل می‌شود. حال شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) نیز اعلام کرده که تمام صادرات تراشه خود را به روسیه و شرکت‌های مرتبط متوقف می‌کند.

تی‌اس‌ام‌سی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه ساخت تراشه بوده و صاحب پیچیده‌ترین فناوری‌ها است. این شرکت تراشه‌هایی را که در روسیه طراحی می‌شوند، تحت برند Elbrus به مرحله تولید می‌رساند؛ تراشه‌هایی که عموما در بخش نظامی و سرویس‌های امنیتی روسیه استفاده می‌شوند. این‌طور که پیداست، TSMC در نظر دارد با اعمال تحریم علیه روسیه، جلوی دسترسی کشور به چیپ های پیشرفته برای صنایع نظامی و هوا و فضا را بگیرد.

پس از TSMC، غول‌های فناوری دیگر نظیر اینتل و AMD نیز از فروش تراشه به این کشور سر باز زده‌اند. باید دید تحریم‌ها علیه روسیه تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر