در نمایشگاه CES 2022 منتظر چه محصولاتی باشیم؟

امسال نمایشگاه CES 2022 برخلاف سال گذشته قرار است به صورت حضوری برگزار شود و مثل همیشه، شرکت‌های فعال در دنیای فناوری قصد معرفی محصولات جالب و نوآورانه‌ای دارند.

در نمایشگاه CES 2022 منتظر چه محصولاتی باشیم؟

نمایشگاه CES 2022

پس از برگزاری آنلاین سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، CES 2022 قرار است به عنوان یک رویداد حضوری در ژانویه 2022 به لاس‌وگاس بازگردد. مانند سال‌های گذشته، انتظار داریم طیف وسیعی از محصولات جدید، از تلویزیون‌ها، تلفن‌ها، دستگاه‌های خانه هوشمند، ربات‌ها تا خودروهای برقی و موارد دیگر در این دوره نیز رونمایی شوند.

با اینکه نمایشگاه CES 2022 به بزرگی سال‌های پیش از کرونا که بیش از 170 هزار شرکت‌کننده از آن بازدید می‌کردند نیست، سازمان‌دهندگان رویداد می‌گویند که انتظار دارند جمعیت قابل‌توجهی به نمایشگاه بازگردند؛ به‌ویژه اکنون که واکسیناسیون برای حضور اجباری شده و ایالات متحده آمریکا، محدودیت‌های سفر از کشورهای خارجی را کاهش داده است.

بخش‌های مختلف نمایشگاه CES 2022

خودروخودرو در نماشگاه CES 2022

انتظار می‌رود که بخش خودرو در CES 2022 بزرگ‌تر از همیشه باشد. همه خودروسازان در سالن جدید غربی CES حضور خواهند داشت. مانند نمایشگاه سال گذشته، Mary Barra، مدیر عامل و رئیس جنرال موتورز، سخنرانی افتتاحیه را ارائه خواهد کرد و جنرال موتورز قصد دارد از Chevy Silverado E با برد 400 مایل رونمایی کند.

به‌غیراز جنرال موتورز، خودروسازان دیگری که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند عبارت‌اند از هیوندا، تویوتا، دایملر، FCA (فیات کرایسلر) و استلانتیس. بااین‌حال، دیگر شرکت‌های خودروسازی برجسته، مانند فورد هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

تلویزیونتلویزیون در نمایشگاه CES 2022

CES همیشه یک نمایشگاه بزرگ برای تلویزیون‌ها بوده است و به نظر نمی‌رسد که امسال نیز متفاوت باشد. در سال 2019، ال‌جی تلویزیون تاشو خود را معرفی کرد و سپس در سال 2021 یک گوشی تاشو را عرضه کرد. (متأسفانه، این گوشی تاشو قربانی تصمیم ال‌جی برای خروج از صنعت تلفن همراه بود.)

سامسونگ نیز همیشه در بخش تلویزیون‌ها خوب ظاهر شده است. این غول کره‌ای سال گذشته تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی خود را معرفی کرد و این سال نیز می‌تواند با محصولات جدید خود شگفتی ایجاد کند. شرکت‌های کوچک‌تر نیز در این بخش نوآوری‌های قابل‌توجهی داشته‌اند.

سال گذشته TCL ما را با تلویزیون 8k خود شگفت‌زده کرد و انتظار می‌رود تلویزیون‌های بیشتری با رزولوشن‌های فضایی عرضه شوند.

گوشی موبایلگوشی موبایل در نمایشگاه CES 2022

در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی موبایل، معرفی تلفن‌های پرچمدار خود را برای رویدادهایی غیر از CES ذخیره کرده‌اند. درعوض، بیشتر رونمایی‌های تلفن یک ماه پس از CES در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا انجام خواهد شد.

بااین‌حال اگر شرکت‌های بیشتری گوشی‌های تاشوی خود را در CES معرفی کنند، تعجب نخواهد داشت.

خانه هوشمندخانه هوشمند در نمایشگاه CES 2022

دستگاه‌های بدون نیاز به لمس که تا حدی به دلیل شیوع ویروس کرونا طراحی شده بودند، یکی از موضوعات مهم در میان دستگاه‌های خانه هوشمند در نمایشگاه CES 2021 بودند. پیشبینی می‌شود که این روند در سال جاری نیز ادامه یابد. یخچال‌های بدون لمس، شیرآلات، توالت‌ها و زنگ‌های ویدئویی از جمله وسایلی هستند که در سال 2022 احتمالا تعداد بیشتری از آنها را خواهیم دید.

سلامت دیجیتالسلامت دیجیتال در نماشگاه CES 2022

مانند محصولات خانه هوشمند، انتظار داریم بسیاری از فناوری‌های بهداشتی مرتبط با کووید را در CES 2022 ببینیم. تعداد انگشت شماری ماسک با فناوری پیشرفته در CES 2021 معرفی شدند.

به‌احتمال زیاد تعداد بیشتری از این موارد و همچنین سایر فناوری‌های ضدعفونی‌کننده، تصفیه‌کننده هوا و سایر روش‌های کاهش شیوع بیماری‌های عفونی را مشاهده خواهیم کرد. قابل‌ذکر است که رابرت فورد، مدیرعامل و رئیس Abbott، در CES امسال سخنرانی خواهد کرد. این اولین باری است که مسئولان یک شرکت سلامت دیجیتال در این نمایشگاه سخنرانی خواهد کرد.

فناوری فضاییفناوری فضایی در نماشگاه CES 2022

این موضوع ممکن است امسال بیشتر جنبه کنجکاوی داشته باشد، اما برای اولین‌بار، CES یک بخش اختصاصی برای فناوری فضایی خواهد داشت. شرکت Sierra Nevada هواپیمای فضایی خود را که قرار است در سال 2022 مأموریت‌های باری را برای ناسا آغاز کند، به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما درباره نمایشگاه CES 2022 چیست؟ از دید شما جذاب‌ترین بخش این نمایشگاه کدام خواهد بود؟

ارسال نظر