مدیر اپ استور حساب توییتر خود را غیرفعال کرد

فیل شیلر، مسئول رویدادهای اپل و اپ استور ظاهراً تصمیم گرفته در پی تغییرات اخیر توییتر، حساب خود در این شبکه اجتماعی را غیرفعال کند.

مدیر اپ استور حساب توییتر خود را غیرفعال کرد

فیل شیلر، مسئول رویدادهای اپل و اپ استور، در پی تغییرات توییتر در هفته‌های اخیر، تصمیم به غیرفعال کردن حساب خود در این شبکه اجتماعی گرفته است.

حساب توییتر فیل شیلر چندین ساعت پیش غیرفعال شده و زمانی که کاربران به اکانت او مراجعه کنند، با عبارت «This account doesn't exist» یا این حساب وجود ندارد، روبه‌رو می‌شوند.

حساب شیلر دارای 265.8 هزار دنبال‌کننده بود و پیش از اینکه سرویس توییتر بلو ایلان ماسک -مالک جدید توییتر- از راه برسد، اکانت او تیک آبی داشت. شیلر معمولاً از حساب خود برای تبلیغ محصولات، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای جدید اپل استفاده می‌کرد و البته راهی برای ارتباط با مشتریان اپل بود.

دلیل غیرفعال شدن حساب توییتر شیلر مشخص نیست
در حال حاضر دلیل غیرفعال شدن حساب توییتر مدیر اپ استور مشخص نیست، اما احتمالاً علت آن مدیریت نامناسب توییتر توسط ایلان ماسک باشد. ثروتمندترین مرد جهان چندین هفته پیش این شبکه اجتماعی را تصاحب کرد، اما در همین مدت کوتاه هم توییتر را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

توییتر حالا بسیار کمتر از گذشته کارمند دارد و همچنین نظارت روی محتواهای منتشر‌شده روی آن، کمتر از گذشته است. ایلان ماسک که وعده داده بود با تشکیل یک شورای تعدیل محتوا، توییتر روی محتوا نظارت می‌کند و همچنین حساب‌های مسدودشده از طریق همین شورا برگردانده می‌شوند، از دو روز پیش بدون چنین شورایی شروع به برگرداندن حساب‌ها کرده که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها، حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده است.

به نظر می‌رسد همین تغییرات باعث شده تا مدیر اپ استور تصمیم به بستن حساب توییتر خود بگیرد. البته این احتمال وجود دارد که در آینده سایر مدیران اپل هم دست به چنین کاری بزنند یا اینکه رابطه اپل و توییتر از وضعیت مطلوب خارج شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل چندین روز پیش در مصاحبه‌ای گفت به پایبندی توییتر به نظارت روی محتوا تحت مدیریت جدید امیدوار است. با وجود چنین گفته‌ای، احتمالاً اگر در آینده توییتر نتواند با استانداردهای اپل یا حتی گوگل برای مدیریت محتوا پیش برود، اپ این شبکه اجتماعی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی حذف می‌شود.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر