نجات جان سربازان جنگ با عینک واقعیت افزوده

یک شرکت آمریکایی در تلاش برای توسعه عینک واقعیت افزوده برای پزشکیاران رزمی است که می‌تواند به نجات جان سربازان در میدان جنگ کمک کند.

نجات جان سربازان جنگ با عینک واقعیت افزوده

کمک به نجات سربازان با عینک واقعیت افزوده

آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا - DARPA) شرکت «ریتئون بی بی ان» را انتخاب کرده تا رهبری گروهی را برای توسعه دستگاه واقعیت افزوده ای برعهده گیرد که به عنوان دستیار مجازی برای پزشکیار رزمی عمل و با کمک هوش مصنوعی آنها را طی ۵۰ فرایند پزشکی مختلف راهنمایی می‌کند.

پزشکیار رزمی که در میدان جنگ حضور دارد نقش مهمی در افزایش شانس زنده ماندن سربازان زخمی دارد. زیرا آنها زود به محل حادثه می‌رسند و در بازه ای که ساعت طلایی یا ۱۰ دقیقه طلایی نامیده می‌شود کمک های لازم را انجام می‌دهند. در این مدت زمان اقدام صحیح و سریع مرگ و زندگی فرد را تعیین می‌کند.

همین امر یک چالش است و هرچند پزشکیاران رزمی حاضر در میدان جنگ بسیار آموزش دیده هستند، اما معمولا جراح و پزشک نیستند و تجربه برای فرایندهای خاص در آن لحظه را ندارند. به همین دلیل DARPA مشغول توسعه سیستم MAGIC خود است که شامل یک عینک واقعیت افزوده مجهز به حسگرهای ویدیویی و صوتی است تا دستیار هوش مصنوعی بتواند وضعیت را نظارت و به پزشکیار در عملکردش کمک کند.

این سیستم با کمک ماشین یادگیری قادر به آموختن مهارت‌های پزشکی است و با مطالعه ۲۵۰۰ ویدیو استریو و ۵۰ میلیون تصویر قادر به ارزیابی وضعیت است.

محققان امیدوارند هنگامی که این سیستم به اندازه کافی آموزش دریافت کرد، بتواند پیشنهاداتی را به پزشکیاران ارائه کند یا با فراهم کردن پوشش‌های بصری از صحنه حرکات دست‌های آنها را هدایت کند.

علاوه بر آنچه گفته شد سیستم مذکور می‌تواند گام‌های بعدی برای درمان را توصیه کند، چارتی از فرایندها نشان دهد، اندازه گیری انجام دهد، مدت زمان سپری شده را نشان دهد و در نهایت دوز داروی مصرفی را تعیین کند.

سیستم MAGIC ، هجده ماه دیگر برای نخستین بار نمایش داده خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر