5 نکته مهم قبل از استفاده از اینترنت 5G

فناوری 5G دیر یا زود جهان ما را در برمی‌گیرد و زندگی حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دانستن چند نکته مهم قبل از استفاده از اینترنت 5G می‌تواند آمادگی ما را در این زمینه بالاتر ببرد. 

5 نکته مهم قبل از استفاده از اینترنت 5G

5 نکته مهم قبل از استفاده از اینترنت 5G

روزانه بیش از 2.5 کوئینتیلیون (1018) بایت داده ایجاد می‌شود و سرعت پردازش این داده‌ها نیز به طور تصاعدی در حال افزایش است. شرکت‌هایی که هنگام تجزیه و تحلیل و اجرای عملیات با حجم بزرگی از داده‌ها سروکار دارند، دیر یا زود به اینترنت 5G نیاز پیدا می‌کنند. اما نکات و مشکلاتی در این زمینه وجود دارند که دانستن آن‌ها برای همه ضروری است.

1. پیاده‌سازی اینترنت 5G روی تجهیزات فعلی

پیاده‌سازی اینترنت 5G نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است. هنوز بسیاری از شرکت‌ها از پس هزینه‌های لازم برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید برنمی‌آیند. به همین خاطر مایک ادی، معاون بخش توسعه شرکت رزونانت (Resonant)، به مسئولان شرکت‌ها و طراحان شبکه توصیه کرده است به فکر راه‌حلی برای راه‌اندازی 5G روی شبکه فعلی باشند.

2. تداخل 5G با سایر فناوری‌ها

اداره هوانوردی فدرال (FAA) نوامبر 2021 طی بیانه‌ای از سازندگان و اپراتورها خواست برای مقابله با تداخل بالقوه فناوری 5G با تجهیزات الکترونیکی حساس هواپیماها آماده باشند. مایک ادی نیز ضمن مخاطره‌آمیز خواندن این سناریو، تأیید کرده است احتمال تداخل 5G، وای فای، باند فوق عریض و سایر فناوری‌های کاربردی که در این باندهای فرکانسی کار می‌کنند، وجود دارد.

3. سطح انتظار از فناوری 5G

سرعت انتقال داده فناوری 5G حدود 50 برابر بیشتر از شبکه 4G است. بنابراین انتظارات مدیریت از آنچه 5G قادر به انجام است نیز بالاتر خواهد بود. متأسفانه وجود مسائلی همچون تداخل ارتباطی، احتمالا سرعت انتقال ویدئو و داده‌های دیگر و همچنین پوشش شبکه را کاهش داده و منجر به نارضایتی و برآورده نشدن سطح انتظارات می‌شود.

به همین خاطر، مدیران ارشد ITو سایر افراد صاحب اختیار در این حوزه، باید مدیریت را با مسائل پیش رو آشنا کنند تا سطح انتظارات واقع بینانه باشد.

4. مقابله با تداخل 5G

یکی از راه‌های محافظت از پهنای باند شبکه در برابر تداخل 5G، استقرار فیلترهای RF با کارایی بالا است. این فیلترها سیگنال‌های ناخواسته را از ورود به طیف رادیویی منع کرده و بدین ترتیب، عملکرد 5G را نیز بهبود می‌بخشند.

5. آگاه کردن مشتریان از نحوه استقرار 5G

بهره‌برداری از تمام ظرفیت اینترنت 5G یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. شرکت‌ها باید مشتریان را از نحوه استقرار 5G آگاه کنند تا سطح انتظارات آنان به واقعیت نزدیک‌تر شود. مشتریان باید بدانند تا زمانی که 5G در باندهای فرکانسی جدید مستقر نشده، امکان استفاده از تمام قابلیت‌های آن وجود ندارد.

در این مطلب 5 نکته مهم قبل از استفاده از اینترنت 5G را به شما معرفی کردیم. دانستن این نکات کمک می‌کند تا درک بهتری از فناوری 5G داشته و خود را برای ورود آن به زندگی کاری و روزمره آماده کنید.

ارسال نظر