پلتفرم IOT اسنوا قرار است چگونه رفتار کاربران را تشخیص دهد؟

اسنوا قبلا اعلام کرده بود که در برخی از محصولاتش از پلتفرم IoT اختصاصی این شرکت استفاده کرده‌است. این شرکت قصد دارد که این فناوری را در تعداد بیشتری از محصولات خود به‌کار گیرد.

پلتفرم IOT اسنوا قرار است چگونه رفتار کاربران را تشخیص دهد؟

IOTپتانسیل زیادی برای کسب و کارها دارد، اما با چالش‌های متعددی از جمله نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کاربر و خطرات امنیتی نیز همراه است که باید قبل از هر گونه پیشرفت معناداری در جهت دستیابی به پتانسیل‌های کامل، مورد توجه قرار گیرند.

اما آیا تیم فناوری اسنوا به چنین دانشی برای تحقق این امر در محصولات خود رسیده است؟ علی فلاحی مدیر توسعه IOT این شرکت در این باره می‌گوید: « اسنوا در حدود ۳ سال است که بر روی تکنولوژی‌های IoT و هوش مصنوعی کار می‌کند و آزمایشگاهای تخصصی در این دو حوزه را در مرکز فناوری‌های خودش با نام SnowaTec ایجاد کرده است.»

به گفته فلاحی اینترنت اشیاء در حال ایجاد یک تحول جدی در لوازم خانگی است، چرا که صرفا بحث ارتباط آن ها با یک سیستم دیگر مطرح نیست، بلکه هوشمندی ارتباط نیز بخش حیاتی از آن است تا در نهایت، مخاطبان آن، پیچیدگی‌های موجود را با سادگی بیشتری، تجربه کنند. او درباره روش انجام این کار می گوید: «اینترنت اشیا از حسگرهایی برای درک رفتار کاربر در خانه یا محل کار استفاده می‌کند. حسگرها می‌توانند رفتار کاربر در محیط را ثبت کنند. آنها همچنین عوامل دیگری مانند دفعات باز کردن یخچال و نحوه کار با محصول را آنالیز می کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین روی یک سرور ابری پردازش می‌شوند که بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتار مصرف‌کننده ارائه می‌دهد. سرور ابری داده‌های خام را از هر حسگر دریافت می‌کند و سپس با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پردازش می‌کند، الگوریتم‌هایی که می‌توانند برای یادگیری الگوهایی در رفتار کاربر بر اساس تجربیات گذشته آموزش ببینند.»

مدیر توسعه IOT اسنوا تاکید می‌کند: «اسنوا برای ارتقاء این فناوری در محصولاتش، تست‌های نهایی پلتفرم اینترنت اشیاء خود با نام Smart Boom را انجام داده و آن را در سری‌های خاصی از محصولات از اجاق گاز تا کولرهای گازی به کار گرفته است.»

بدون شک IOT یک ترکیب چالش‌برانگیز از مقیاس، امنیت و ارتباطات است و غول‌های لوازم خانگی مثل اسنوا برای به‌کار گیری این فرصت بزرگ برای بهبود عملیات خود و دسترسی به مشتریان جدید و همچنین ارائه خدمات شخصی تر، باید درباره چالش های خاص آن نیز در آینده پاسخگو باشند.

ارسال نظر