تعیین جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی هکرهای ایرانی

وزارت دادگستری آمریکا برای شناسایی چند هکر ایرانی جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرد.

یک مقام بلندپایه وزارت دادگستری آمریکا نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که سه متهم مذکور در ایران به سر می‌برند.بنا به کیفرخواست اعلام شده توسط وزارت دادگستری آمریکا، سه هکر ایرانی از اکتبر 2020 نهادهای متعددی را در آمریکا، بریتانیا، اسرائیل، روسیه و در خاک ایران با هدف باج‌خواهی مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم تاکید کرد: «این جایزه نشان می‌دهد که ایالات متحده مصمم به تقابل با هر گونه حمله سایبری با هدف باج‌خواهی از نهادهای مهم کشور است.»

اهداف این سه عامل سایبری در آمریکا شامل چندین شرکت کوچک، یک شرکت تولید برق، بیمارستان کودکان در بوستون، چندین شهرداری و کانون وکلای آمریکا بوده است.
برخی از قربانیان این حملات هکری با پرداخت پول موافقت کردند از جمله یک پناهگاه زنان قربانی خشونت خانوادگی در ایالت پنسیلوانیا با هدف دستیابی مجدد به داده‌های خود و عدم انتشار این داده‌ها حاضر به پرداخت 13 هزار دلار شد.

تحقیقات مقامات آمریکایی نشان داده که این افراد با شناسایی نقاط ضعف نرم افزارها و سرقت اطلاعات خواستار پرداخت پول از سوی قربانیان مقابل بازگشت و عدم انتشار اطلاعات شده بودند.کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا هم در یک پیام تصویری اعلام کرد که متهمان «به حمله سایبری، سرقت و باج‌خواهی با هدف کسب پول اقدام کردند.»او اظهار داشت، «اف بی آی» پیشتر هشداری درباره «خطر هکرهای مرتبط با دولت ایران» منتشر کرده بود که کانادا، استرالیا و بریتانیا این هشدار را جدی گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که این هکرها با «سپاه پاسداران ایران» در ارتباط هستند.این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای بیان کرد که تحریم‌هایی علیه این هکرها و 7 شخص و دو شرکت ایرانی دیگر وضع کرده است.

در آخرین دست از این حملات، آلبانی چند روز پیش ایران را به حمله سایبری علیه زیرساخت‌ها و نهادهای امنیتی خود متهم و روابط دیپلماتیکش را با تهران قطع کرد.

ارسال نظر