فناوری های برتر سال 2022 در کدام حوزه ها هستند؟

با شروع سال 2022، بسیاری از علاقه مندان به فناوری به دنبال پاسخ این سوال بودند که فناوری های برتر سال 2022 در کدام حوزه ها هستند؛ در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

فناوری های برتر سال 2022 در کدام حوزه ها هستند؟

تامین نیروی پردازش
فناوری های جدید در تامین قدرت پردازش محاسبات در سال 2022 به رشد خود ادامه خواهند داد. ما اکنون زیرساخت های ابری بسیار بهتری داریم و بسیاری از کسب و کارها در حال ایجاد پلتفرم مجدد در فضای ابری هستند چرا که استفاده از خدمات پردازش ابری به مراتب سریعتر و مقرون به صرفه تر از روش های سنتی است.

ما همچنین شاهد تمایل به سمت شبکه های سریعتر هستیم به طوری که شبکه 5G در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است و 6G نیز در راه است.این به معنای قدرت بیشتر در تلفن های همراه ما، در اتومبیل های ما و دستگاه های پوشیدنی ما است.

دستگاه های هوشمندتر
افزایش قدرت کامپیوتر ما را قادر می سازد تا دستگاه های هوشمندتری بسازیم. ما اکنون تلویزیون‌های هوشمند، ماشین‌های خودران و روبات‌های هوشمندتری داریم که می‌توانند در کنار انسان‌ها برای انجام کارهای بیشتر کار کنند. در سال 2022، شاهد شتاب در ساخت ربات های خانگی هوشمند هستیم.

محاسبات کوانتومی
روند محاسبات کوانتومی در سال 2022 ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات را به روشی جدید و متفاوت از رایانه‌های قدیمی مدیریت کنند. محاسبات کوانتومی به طور بالقوه به ما قدرت محاسباتی می دهد که یک تریلیون برابر قدرتمندتر از آنچه از ابررایانه های پیشرفته امروزی به دست می آوریم، است.

پیش بینی می شود که در سال 2022، رایانه‌های کوانتومی اساساً نحوه برخورد ما با مشکلاتی مانند لجستیک، مدیریت پورتفولیو و تازه های دارویی را تغییر دهند.

داده سازی
داده ها یک عامل کلیدی برای همه فناوری های جدید هستند. تمام دیجیتالی شدن در دنیای امروز ما به این معنی است که ما حجم عظیمی از داده ها را در دست داریم و داده ها اکنون به دارایی شماره یک تجاری برای هر سازمان تبدیل شده است. ما می‌توانیم از داده‌ها برای درک بهتر مشتریانمان، تحقیق در مورد روندهای کلیدی و کسب بینش در مورد آنچه در سازمان‌هایمان کار می‌کنند، استفاده کنیم.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
سازمان ها و محققان اکنون از تمام داده ها و قدرت محاسباتی خود برای ارائه قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی به جهان استفاده می کنند.

یکی از روندهای کلیدی در دنیای هوش مصنوعی، یادگیری ماشین است. ما اکنون کامپیوترهایی داریم که می توانند اشیاء را روی یک فیلم یا عکس ببینند و تشخیص دهند. پردازش زبان نیز در حال پیشرفت بزرگی است، بنابراین ماشین‌ها می‌توانند صدای ما را بفهمند و با ما صحبت کنند.

توسعه هوش مصنوعی با کمترین کد و یا حتی بدون کدنویسی نیز امسال تحول بزرگی خواهد بود. ما می‌توانیم هوش مصنوعی خود را با استفاده از رابط‌های گرافیکی بکشیم و رها کنیم، بنابراین می‌توانیم برنامه‌های فوق‌العاده‌ای را بدون محدود شدن با مهارت‌های کدنویسی توسعه دهیم.

واقعیت افزوده
ما اکنون قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) بیشتری را در دستگاه‌هایمان (به‌ویژه تلفن‌ها و تبلت‌هایمان) داریم و شاهد تقاضایی بیشتر نسبت به واقعیت مجازی (VR) هستیم. در سال 2022، ما شاهد دستگاه‌های واقعیت مجازی جدید، سبک‌تر و قابل حمل‌تر خواهیم بود، بنابراین به‌جای داشتن هدست‌های ضخیم‌تر که به اتصالات WiFi نیاز دارند، دستگاه‌هایی خواهیم داشت که بیشتر شبیه عینک‌هایی هستند که به تلفن‌های ما متصل می‌شوند و تجربه‌های VR برتری را در حال حرکت به ما می‌دهند.

این پیشرفت‌های واقعیت توسعه‌یافته راه را برای تجربه‌های باورنکردنی در دنیای مجازی هموار می‌کند، دنیای مجازی مشترک و پایدار که کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشند.

اعتماد دیجیتال
فناوری بلاک چین، دفتر کل توزیع‌شده و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در حال دگرگونی جهان ما هستند و ما همچنان شاهد پیشرفت‌هایی در این فناوری در سال 2022 خواهیم بود. این نوآوری‌ها فراتر از بیت کوین هستند و به مواردی مانند قراردادهای هوشمند می‌پردازند که به ما امکان می‌دهند مالکیت خود را با NFT تأیید کنیم. . امسال، شرکت ها و افراد بیشتریبه سمت بلاکچین و توکن ها حرکت خواهند کرد.

چاپ سه بعدی
اکنون می‌توانیم چیزهایی را با پرینت سه بعدی بسازیم که یک دهه پیش هرگز رویای آنها را هم نداشتیم. در سال 2022، شاهد تحولاتی در تولید محصولات با چاپ سه بعدی خواهیم بود. که از آن جمله می توان به بتن برای ساختخانه ها، مواد غذایی چاپ شده، فلز و مواد کامپوزیت اشاره کرد.

ژنومیک
جایزه نوبل شیمی 2020 به دو دانشمند، امانوئل شارپنتیه و جنیفر آ. داودنا، به دلیل فعالیت هایشان در زمینه توسعه روشی برای ویرایش ژنوم اعطا شد. ژنومیک، ویرایش ژن و زیست شناسی مصنوعی یکی از ترندهای برتر سال 2022 هستند زیرا این پیشرفت ها می توانند به ما در اصلاح محصولات کشاورزی، درمان و ریشه کن کردن بیماری ها، توسعه واکسن های جدید مانند واکسن کووید-19 و سایر پیشرفت های پزشکی و بیولوژیکی کمک کنند.

فناوری نانو همچنین به ما این امکان را می‌دهد که با دستکاری آنها در سطح زیراتمی، ویژگی‌های جدیدی به مواد بدهیم، بنابراین می‌توانیم چیزهایی مانند صفحه‌نمایش قابل خم شدن، باتری‌های بهتر، پارچه‌های ضد آب، پارچه‌های خود تمیز شونده و حتی رنگ‌های خود ترمیم شونده را در سال جاری ایجاد کنیم.

راه حل انرژی های جدید
آخرین ترند بسیار مهم در سال 2022، راه حل هایی برای تولید انرژی پاک و جدید است. همانطور که با تغییرات آب و هوایی مقابله می کنیم، شاهد پیشرفت های مستمر در باتری هایی که در خودروهای خود استفاده می کنیم، و همچنین نوآوری هایی در انرژی هسته ای و هیدروژن سبز خواهیم بود. این روندهای جدید به ما این امکان را می دهد که کشتی ها، هواپیماها، قطارهای خود را به حرکت در آوریم و برای عموم مردم انرژی تولید کنیم.

ارسال نظر