تهدید دولت ایران توسط انانیموس: اگر اینترنت ملت را قطع کنید، اینترنت دولت را قطع می کنیم!

گروه هکری انانیموس که اخیراً به واسطه حمایتش از جنبش مردم در ایران مورد توجه قرار گرفته پس از قدرتنمایی های اخیر خود دولت ایران را تهدید کرد.

تهدید دولت ایران توسط انانیموس: اگر اینترنت ملت را قطع کنید، اینترنت دولت را قطع می کنیم!

این گروه در بیانیه اخیر خود مدعی شد در صورتی که دولت ایران قصد داشته باشد اینترنت بین الملل را به طور کل بر روی ملت ایران، مسدود کند، با اقداماتی که انجام می دهد کاری خواهد کرد که هیچ یک از سایتها و سازمانهای دولتی ایران نیز نتوانند از اینترنت بین الملل و سامانه های رهگیری و ناوبری جهانی استفاده کنند.

این تهدید در حالی قابل تامل است که تا پیش از این نیز گروه هکری انانیموس نه به صورت مخفیانه بلکه به صورت آشکارا و علنی اهداف خود را اعلام می کرد و در بیشتر موارد نیز در انجام عملیات هک خود موفق عمل می کرد. حال اگر این تهدید اخیر آنها نیز عملیاتی شود، دولت دچار بحران بزرگی خواهد شد.

اگرچه بخش زیادی از عملیات سامانه های داخلی بر روی بستر اینترنت ملی انجام می شود و از این حیث تهدیدی متوجه زیرساختهای کشور نیست اما نکته مهم ماجرا وقتی است که بدانیم بسیاری از سامانه های ناوبری نظامی و غیرنظامی با استفاده از اینترنت بین الملل و GPS انجام می شود و در صورت اخلال در دسترسی به اینترنت بین الملل در سطح مدیریت کشور، آسیب پذیری نظامی کشور افزایش پیدا خواهد کرد و بسیاری از پروازها نیز بلاتکلیف خواهند شد.

حال باید منتظر ماند و دید نتیجه زورآمایی نیروهای امنیت سایبری کشور با گروه هکری انانیموس چه خواهد شد. آیا آنها موفق به قطع ارتباط اینترنت بین الملل در سطح مدیریت کشوری می شوند و یا اتفاقات دیگری در روزهای آتی رخ خواهد داد؟

پی نوشت: از نظر فنی با عوض کردن تنظیمات روترهای اصلی ارائه دهنده اینترنت و مسدود کردن آی پی ها (مسدودسازی در سطح موقعیت جغرافیایی و مک آدرس) امکان ایزوله کردن یک کشور در استفاده از اینترنت وجود دارد و احتمالاً در این ادعای گروه انانیموس، همکاری شرکتهای فناوری آمریکایی نیز وجود دارد چرا که اینترنت به طور کلی زاده پنتاگون آمریکاست و هم اکنون نیز کنترل بسیاری از روترهای اصلی توزیع اینترنت جهان در اختیار شرکتهای آمریکایی است. مضاف بر اینکه تا این لحظه در هر اداره دولتی که کامپیوتر و لپتاپ وجود دارد، یک ویندوز مایکروسافت وجود دارد که تاکنون می توانسته در نقش یک جاسوس بالقوه عمل کند و اگر دامنه جنگ سایبری با ایران افزایش پیدا کند، احتمال اینکه به یکباره اتفاقاتی که حتی به فکر بسیاری نیز نمی رسد رخ دهد، بسیار زیاد است. سالهاست که نرم افزارهای شرکت آمریکایی مایکروسافت به طور رایگان در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد و در هر بار اتصال کاربران به اینترنت، مایکروسافت می توانسته اطلاعات مورد نیاز مامورین CIA را با نصب backdoor هایی از سیستم هدف استخراج کند. نکته جالب اینکه اکثر آنتی ویروس های موجود در بازار نیز محصول شرکت های امریکایی هستند که در شناسایی این بدافزارها استثناء قائل می شدند.

ارسال نظر