آپدیت اندروید تی وی 12 با قابلیت‌های جدید و متنوع از راه می‌رسد

شرکت گوگل در حال آماده‌سازی نسخه جدید سیستم عامل اندروید تی وی 12 است تا به زودی آن را برای تلویزیون‌های هوشمند عرضه کند.

آپدیت اندروید تی وی 12 با قابلیت‌های جدید و متنوع از راه می‌رسد

مشخصات و ویژگی‌های اندروید تی وی 12

رسانه‌های خبری از عرضه به‌روزرسانی اندروید 12 خبر داده‌اند. این آپدیت که پس از اندروید 9 بزرگ‌ترین آپدیت سیستم‌عامل به شمار می‌آید، ابتدا روی گوشی‌های پیکسل و سپس برای سایر محصولات عرضه می‌شود. تلویزیون‌های مجهز به اندروید تی وی نیز از دریافت یک سیستم‌عامل جدید مستثنی نخواهند بود.

گوگل سخت در تلاش است با بهبود اندروید تی وی 12، آن را به انتخاب اول برای سازندگان تلویزیون‌های هوشمند تبدیل کند. یکی از اصلاحات انجام شده در این نسخه، رابط کاربری 4K محلی است. همان‌طور که می‌دانید، نسخه‌های قبلی از محتوای 4K پشتیبانی می‌کنند اما رابط کاربری آن‌ها در اصل برای کیفیت‌های 1080p تنظیم شده است. ارتقای این ویژگی بدون شک تأثیر مثبتی روی محتوای تصویری می‌گذارد.

ویژگی قابل توجه دوم که به اندروید تی وی 12 اضافه شده، نرخ به‌روزرسانی پویا است. بدان معنا که تلویزیون بسته به نوع محتوای در حال نمایش، مدام بین رفرش ریت های مختلف سوئیچ می‌کند. این ویژگی در اسمارت فون کارایی بسیار بالایی دارد و مانع از کاهش ناگهانی طول عمر باتری می‌شود.

قابلیت بعدی Tunnel Mode نام دارد. طبق ادعای گوگل، این ویژگی با کاهش سربار پردازشی رسانه در چارچوب اندروید، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در از پخش کارآمد در دستگاه مختلف کمک می‌کند. علاوه بر این، تنظیمات جدید نیز برای بهبود حریم خصوصی برای اندروید تی وی 12 در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب که بلافاصله پس از غیرفعال سازی دوربین یا میکروفون، دسترسی به آن‌ها برای اپلیکیشن های مختلف قطع خواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، اندروید تی وی 12 یک آپدیت مهم با ویژگی‌های منحصر به فرد است. حال سؤال اینجاست که تلویزیون‌های هوشمند چه موقع امکان دریافت این به‌روزرسانی را پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر