اوبر به رانندگان خود در صورت ابتلا به ویروس کرونا، 14 روز مرخصی با حقوق می‌دهد

رسانه کلیک - اوبر در آخرین اطلاع رسانی خود گفته است، در صورتی که رانندگان و یا خدمه این شرکت به  ویروس کرونا مبتلا شوند می‌توانند از 14 روز مرخصی با حقوق استفاده کنند.

اوبر به رانندگان خود در صورت ابتلا به ویروس کرونا، 14 روز مرخصی با حقوق می‌دهد

با انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها برای مقابله با این ویروس قوانین و مقررات خود را تغییر داده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، اوبر است. این شرکت در جدیدترین تغییرات در قوانین خود، امکان استفاده از 14 روز مرخصی با حقوق را برای رانندگان و خدمه خود فراهم کرده است.

روز یکشنبه، اندرو مک دونالد، معاون ارشد بخش بسترهای نرم‌افزاری و حمل و نقل اوبر در مصاحبه‌ای گفته است که به منظور جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا، در صورتی که هر کدام از کارکنان بخش حمل و نقل به این ویروس مبتلا شوند، می‌توانند از مزایایی مانند استفاده از 14 روز مرخصی با حقوق بهره ببرند. به گفته او در شرایط بحرانی فعلی، این اقدام می تواند تا حد زیادی برای حفظ سلامت عمومی جامعه مفید باشد. او در مورد مبلغی که هر کدام از این رانندگان در طول دوران نقاهت خود دریافت خواهند کرد، صحبتی نکرده است.

اقدام اخیر این شرکت بعد از انتشار اخباری مبنی بر ابتلای بیش از 100 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا و انتشار این ویروس در کشور آمریکا، صورت گرفته است.

در کشورهایی مثل آمریکا بسیاری از مردم از خدمات تاکسی‌های آنلاین برای مسافرت‌های درون شهری و یا حمل کالا از سوپر مارکت‌ها استفاده می‌کند با این وجود رانندگان این شرکت‌ها از مزایایی مثل مرخصی بیماری با حقوق محروم هستند. در واقع هیچ کدام از قوانین فدرال در آمریکا شرکت‌ها را ملزم به فراهم ‌آوردن امکان استفاده از مرخصی با حقوق در صورت بیماری برای رانندگان نمی‌کند.

بیش از این شرکت‌هایی مثل اوبر و لیفت به منظور رعایت بهداشت در ماشین‌ها و سرویس‌های حمل و نقل خود، توصیه نامه‌هایی برای شستن دست‌ها و استفاده از وسایل ضدعفونی کننده تهیه کرده بودند. این دو شرکت اعلام کرده بودند که برای مقابله با این ویروس از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

روز یکشنبه شرکت لیفت اعلام کرد که بودجه‌ای را برای ایجاد امکان معاینه رانندگان و بررسی ابتلای آنان به ویروس کرونا،اختصاص داده است. همچنین این شرکت هزینه ای را برای مقابله با این بیماری به آژانس بهداشت عمومی در آمریکا پرداخته است.

ارسال نظر