بهترین اپلیکیشن پیش بینی زلزله | برنامه های هشدار زلزله برای موبایل

زمین لرزه یکی از بلایای طبیعی است که می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری ایجاد کند. اپلیکیشن پیش بینی زلزله می‌تواند کاربران را از وقوع زلزله آگاه کند تا خود را برای آن آماده کنند.

بهترین اپلیکیشن پیش بینی زلزله | برنامه های هشدار زلزله برای موبایل

بهترین اپلیکیشن پیش بینی زلزله

زلزله یکی از پدیده‌های طبیعی است که موجب زمین لرزه می‌شود. یکی از چالش‌های مهم بشریت، پیش بینی زلزله و جلوگیری از حوادث مخرب این بلایای طبیعی است. تلاش دانشمندان به مرور منجر به توسعه چند اپلیکیشن موبایل شد. این برنامه‌ها برای پیش بینی و هشدار زلزله ساخته شده‌اند.

اپلیکیشن پیش بینی زلزله سعی می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن،‌ وقوع زمین لرزه را به کاربران گزارش دهد. ناگفته نماند، این برنامه‌ها ممکن است دچار خطا در پیش‌بینی یا اعلام وقوع زمین لرزه پس از زلزله شوند. بنابراین، با توجه به این موارد و مزیت‌های مفید این اپلیکیشن‌ها، در ادامه به معرفی بهترین برنامه های هشدار زلزله می‌پردازیم.

اپلیکیشن Earthquake Network اپلیکیشن Earthquake Network

اپلیکیشن Earthquake Network

برنامه Earthquake Netowork هشدارهای زلزله را در زمان واقعی به کاربران اعلام می‌کند. این اپلیکیشن پیش‌بینی زلزله از تمامی کشورهای جهان پشتیبانی می‌کند و به صورت لحظه‌ای گزارش عملکرد گسل‌های زمین را گزارش می‌دهد. همچنین، Earthquake Network دارای سیستم چت است که کاربران می‌توانند با کارشناسان درباره شرایط زلزله صحبت کنند.

کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنند تا هشدار زلزله برای آنها ارسال شود. همچنین، این اپلیکیشن دارای دو نسخه رایگان و پولی است. نسخه پولیEarthquake Network امکانات بیشتری مانند صفحه چت اختصاصی را به کاربران ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن My Earthquake Alerts اپلیکیشن My Earthquake Alerts

اپلیکیشن My Earthquake Alerts

یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی زلزله، برنامه My Earthquake Alerts است. این برنامه رابط کاربری ساده و روانی دارد. کاربران به راحتی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اپلیکیشنMy Earthquake Alerts به صورت پوش نوتیفیکیشن، وقوع زلزله را به کاربران هشدار می‌دهد. همچنین، این برنامه از تمامی کشورهای جهان پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید که این برنامه تمام اطلاعات زلزله جهان از تاریخ ۱۹۷۰ را در خود دارد. کاربران می‌توانند تاریخچه زلزله‌های رخ داده را در این اپلیکیشن جستجو و مطالعه کنند. برنامه My Earthquake Alerts تمام اطلاعات زلزله‌ها به همراه موقعیت دقیق زمین لرزه و اتفاقات پیرامون آن را در اختیار کاربر می‌گذارد.

اپلیکیشن Volcanoes & Earthquake اپلیکیشن Volcanoes & Earthquake

اپلیکیشن Volcanoes & Earthquake

برنامه Volcanoes & Earthquake فقط وقوع زمین لرزه را پیش‌بینی نمی‌کند. بلکه توفان‌های سهمگینی که ممکن است حوادث بزرگی ایجاد کند را به کاربران هشدار می‌دهد. عملکرد این اپلیکیشن به گونه‌ای است که به صورت لحظه‌ای آب و هوا و حرکت گسل‌ها را گزارش می‌دهد.

به دلیل حضور ۲۵ مرکز جمع‌آوری داده‌های طبیعی و زلزله نگاری در سرتاسر جهان، اپلیکیشنVolcanoes & Earthquake می‌تواند تمامی وقایع زیست محیطی را رصد کند. بنابراین، کاربران می‌توانند به صورت روزانه از اتفاقات طبیعی کره زمین اطلاعات کسب کنند.

اپلیکیشن 3D Earthquake اپلیکیشن 3D Earthquake

اپلیکیشن 3D Earthquake

اپلیکیشن 3D Earthquake خاص‌ترین برنامه‌ هشدار زلزله است. این برنامه هشدار زلزله اندروید تمام وقایع طبیعی ۳۰ روز گذشته را به صورت ۲۴ ساعته گزارش می‌دهد. به دلیل رابط کاربری سه‌بعدی این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند زلزله‌های رخ داده را از زوایای مختلف به صورت سه‌بعدی تماشا کنند.

برنامه 3D Earthquake تمامی اطلاعات خود را از مرکز جمع‌آوری داده‌های USGS به کاربران ارائه می‌دهد. شایان ذکر است، این اپلیکیشن فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است.

اپلیکیشن پیش بینی زلزله اپلیکیشن Tremor Tracker

اپلیکیشن Tremor Tracker

دارندگان گوشی آیفون و تبلت آیپد می‌توانند از اپلیکیشن زلزله نگاری Tremor Tracker استفاده کنند. این اپلیکیشن تمام اتفاقات کره ‌زمین را براساس مراکز جمع‌آوری داده‌های USGS، Geosicence استرالیا و لرزه‌شناسی کانادا رصد می‌کند.

این برنامه به دلیل داشتن رابط کاربری ساده و سه‌بعدی خود، موقعیت دقیق زمین لرزه را به نمایش می‌گذارد. اپلیکیشن Tremor Tracker وقوع زمین لرزه را به کاربران هشدار می‌دهد. همچنین، این برنامه علاوه بر زلزله، زمان وقوع سونامی را هم به کاربران اطلاع می‌دهد. به دلیل امکانات ویژه این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند کودکان خود را با پدیده زلزله و بلایای طبیعی آشنا کنند.

نظر شما درباره اپلیکیشن‌‌ پیش بینی زلزله چیست؟ این برنامه‌ها برای هشدار لحظه زمین لرزه چقدر دقیق هستند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر