رشد ۳۲ درصدی بازار پخش موسیقی در سال ۲۰۱۹؛ اسپاتیفای همچنان در صدر!

رسانه کلیک - سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای بازار پخش موسیقی بود. کل بازار نسبت به سال گذشته میلادی حدود ۳۲ درصد رشد کرد و پلتفرم‌های و Apple Music همچنان پیشتاز جدول این رقابت هستند.

رشد ۳۲ درصدی بازار پخش موسیقی در سال ۲۰۱۹؛ اسپاتیفای همچنان در صدر!

طبق تحقیقات انجام شده توسط Counterpoint ، تعداد کاربران پلتفرم Apple Music با ۳۶ درصد رشد همراه بوده و این پلتفرم توانسته ۱۹ درصد از حجم بازار پخش موسیقی را به خود اختصاص دهد.

همچنین Spotify نیز با رشد 23 درصدی در تعداد کاربران، سهم بازار قابل توجهی را در سال گذشته دست آورد و حتی ۳۱ درصد از کل درآمد بازار در صنعت را به خود اختصاص داد. مقام سوم به سرویس پخش آمازون با ۱۵٪ می رسد و YouTube Music نیز با ۶٪ از کل مشترکین در رتبه بعدی قرار دارد.

Spotify به اعتقاد تحلیلگران بازار پخش موسیقی، موفقیت Apple Music به دلیل بهبود مداوم این پلتفرم است که به جذب کاربران Spotify نیز ختم شده است؛ این موضوع در حالی است تمرکز Spotify بر محتوای اختصاصی و تبلیغات است که منجر به رشد چشمگیر آن شده است.

در گزارش Counterpoint آمده است این روند در طول سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت و با توجه به شیوع ویروس COVID-19 تعداد کاربران در بازار پخش موسیقی بیش از ۲۵ درصد رشد خواهند کرد.

ارسال نظر