نسخه جهانی ریلز فیس بوک برای رقابت با تیک‌تاک عرضه شد

ریلز فیس بوک تلاش دیگری از سوی کمپانی متا برای رقابت با اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک بوده و به تازگی نسخه جهانی آن برای تمام کاربران عرضه شده است.

نسخه جهانی ریلز فیس بوک برای رقابت با تیک‌تاک عرضه شد

ریلز فیس بوک

ویژگی Facebook Reels نخستین بار در سال 2021 برای کاربران آمریکایی عرضه شد. ولی نسخه جهانی آن به تازگی در دسترس کاربران بیش از 150 کشور قرار گرفته است.

فیس بوک ریلز به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ دردسری ویدیو بسازید و آن را ویرایش کنید. این ویرایش شامل افزودن موسیقی یا صدای گرفته‌شده از ویدیوی افراد دیگر نیز می‌شود.

ریلز یکی دیگر از تلاش‌های فیس بوک برای کنار زدن رقبای خود از جمله تیک‌تاک است. ریلز قبلا به اینستاگرام اضافه شده و حالا در دسترس کاربران فیس بوک قرار گرفته است.

فیس بوک، ویژگی جدید Reels را بدین صورت توصیف کرده است: «ریلز راه جدیدی برای ساخت ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده و شناخته شدن توسط مخاطبین جدید است. شما می‌توانید ایفکت ها و موسیقی را به ریلز خود اضافه کرده، یا از صدا و صوت اصلی خود استفاده کنید. ریلز به شما اجازه می‌دهد ایده خای خود را عملی کرده و آن‌ها را با سایرین به اشتراک بگذارید.»

ویدیوی ریلز پس از ساخته شدن در مکان‌های مختلفی مثل فید فیس بوک، بخش ریلز و همین‌طور پروفایل ریلز نشان داده می‌شود.

ریلز فیس بوک دارای ایفکت های واقعیت افزوده، شمارش معکوس، تنظیم سرعت ضبط فیلم، زمان‌سنج، چسباندن ویدیوهای متعدد و غیره است. امکان فیلتر کاربران برای مشاهده ریلز نیز وجود دارد.

البته تیک‌تاک که به نوعی پیشگام تولید محتوای ویدیویی کوتاه است، تمام این قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. ولی بر خلاف تیک‌تاک، استفاده از ریلز فیس بوک به هیچ دانلود اضافه‌ای احتیاج ندارد.

ارسال نظر