قابلیت‌های جدید فایل اکسپلورر در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11

ویندوز 11 از نظر ظاهر سیستم‌عاملی بسیار زیبا و جذابی است، اما در نسخه اولیه ویندوز 11 بسیاری از قابلیت‌ها فدای ظاهر شدند. آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 برخی از این مشکلات را حل کرده است.

قابلیت‌های جدید فایل اکسپلورر در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11

درگ اند دراپ و پیش‌نمایش فولدرها

مایکروسافت اخیرا ویندوز 11 نسخه 22557 را به آزمایش‌کنندگان در کانال DEV عرضه کرده و یکی از بزرگ‌ترین تغییرات، توانایی کشیدن و رهاکردن (درگ اند دراپ) فایل‌ها مانند تصاویر یا متون بر روی یک برنامه در نوار وظیفه (تسکبار) برای بازکردن در برنامه‌های دیگر است.

علاوه بر بهبودهای Taskbar، مایکروسافت همچنین پشتیبانی از پیش‌نمایش پوشه‌ها را در File Explorer بازگرداند. پیش‌نمایش فولدرها یک ویژگی مفید موجود در تمام نسخه‌های قبلی ویندوز است و این چیزی است که بسیاری از کاربران به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند، بنابراین حذف شدن آن در ویندوز 11 بسیاری از کاربران را خشمگین کرد.ویندوز 11

در نسخه 22557 ویندوز 11 می‌توان بدون باز کردن پوشه‌ها، پیش‌نمایشی از محتویات آن را مشاهده کرد. همان‌طور که در تصویر بالا نشان‌داده‌شده است، اگر محتوای رسانه‌ای پوشه توسط ویندوز ایندکس باشد، بلافاصله پیش‌نمایش را مشاهده خواهید کرد.

پین کردن فایل‌ها در بخش دسترسی سریع

بخش دسترسی سریع (Quick Access) فایل اکسپلورر اکنون به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های موردنیاز خود را نیز پین کنند. پیش‌ازاین، تنها امکان پین کردن فولدها وجود داشت.

مایکروسافت قسمت جدیدی را در بخش فایل‌های اخیر (Recent Files) اضافه کرده که فایل‌های پین شده را نمایش می‌دهد. فایل اکسپلورر اکنون فایل‌های پین شده و اخیر فضای ابری آفیس را نیز در این بخش نمایش می‌دهد.

ادغام با Outlook

مایکروسافت در حال آزمایش یک ویژگی به نام «Outlook Desktop Integration» است که به شما این امکان را می‌دهد که یک فایل محلی را در Outlook به اشتراک بگذارید و به طور مستقیم از فایل اکسپلورر ایمیل ارسال کنید.

در حال حاضر، ادغام Outlook با فایل اکسپلورر فقط برای فایل‌های محلی کار می‌کند و امکان به اشتراک گذاری فایل های ذخیره شده در OneDrive وجود ندارد.

علاوه بر این، پنجره اشتراک‌گذاری ویندوز 11 همچنین شامل پشتیبانی از مخاطبین مایکروسافت 365 شده و این لیست به طور خودکار همگام‌سازی می‌شود.

ادغام با OneDrive

مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 مدیریت OneDrive به طور مستقیم از فایل اکسپلورر را بسیار آسان‌تر کرده است. همان‌طور که در تصویر زیر نشان‌داده‌شده است، می‌توانید پوشه‌های OneDrive خود را مرور کرده و وضعیت همگام‌سازی و استفاده سهمیه را در پنجره اکسپلورر مشاهده کنید.

فضای ذخیره‌سازی حتی بدون باز کردن پوشه‌های OneDrive در فایل اکسپلورر نشان داده می‌شود.

این تغییرات در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کنندگان در دسترس هستند. عموم مردم ویژگی‌های جدید اکسپلورر را با نسخه Sun Valley 2 ویندوز 11 که ماه‌های آتی سال 2022 ارائه خواهد شد، دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر