مدیر تیک‌تاک به کنگره آمریکا فراخوانده شد

با ادامه تفحص قانون گذاران آمریکایی، مدیرعامل اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، در برابر کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا به ادای شهادت خواهد پرداخت.

مدیر تیک‌تاک به کنگره آمریکا فراخوانده شد

کتی مک‌موریس راجرز، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی کنگره در بیانیه‌ای اعلام کرد: شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک، ۲۳ مارس در برابر این کنگره، شهادت خواهد داد.

این خبر در حالی اعلام شد که کمیته امور خارجی مجلس قصد دارد ماه آینده بر سر نگرانی‌های امنیتی، درباره لایحه مربوط به مسدود کردن اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک در آمریکا رای گیری کند.

مک‌موریس راجرز اظهار کرد: تیک‌تاک که متعلق به شرکت بایت دنس است، آگاهانه توانایی دسترسی حزب کمونیست چین به اطلاعات کاربران آمریکایی را فراهم کرده است. آمریکایی‌ها سزاوار هستند که بدانند این اقدامات چطور بر حریم خصوصی و امنیت اطلاعات آنها تاثیر می‌گذارد.

تیک‌تاک در این باره اظهارنظر نکرد؛ این اپلیکیشن ویدئویی روز جمعه گفته بود درخواست‌ها برای ممنوعیت کامل تیک‌تاک، مبتنی بر رویکرد تدریجی با استناد به امنیت ملی و رویکرد تدریجی به مسائل صنعت نظیر امنیت داده، حریم خصوصی و آزار و اذیت آنلاین بوده است.

در بیانیه رئیس کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمده است: در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به محتوای مضرر و سوءاستفاده از خردسالان در تیک‌تاک، مک‌موریس راجرز و سایر قانونگذاران جمهوریخواه، خواستار اطلاعات بیشتر از این پلتفرم درباره تاثیرش بر جوانان شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک پیش از این اعلام کرده بود به ایمنی کاربران خردسال و محدود کردن قابلیت‌ها بر اساس سن، متمرکز شده است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر