اولین آمار رسمی اپلیکیشن همدم | فقط 16 زوج به خانه سامان رسیدند

مدیر محصول همدم با ارائه اولین آمار رسمی اپلیکیشن همدم، از ثبت 16 ازدواج در طول 3 ماه فعالیت این پلتفرم خبر داده است.

اولین آمار رسمی اپلیکیشن همدم | فقط 16 زوج به خانه سامان رسیدند

200 هزار نصب، 13 هزار پروفایل تأیید شده

زهره حسینی، مدیر محصول اپلیکیشن همدم در یک مصاحبه اولین آمار رسمی اپلیکیشن همدم را اعلام کرده است؛ اپلیکیشنی که به عنوان نخستین پلتفرم همسریابی مجازی رسمی از 3 ماه پیش با حضور رئیس مجلس رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

اینجا بخوانید: نگاهی به اپلیکیشن همسریابی همدم | آشنایی اینترنتی به قصد ازدواج

حسینی گفت: «در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار نفر اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده‌اند. از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر به سرویس همدم‌یاب رسیدند. این سرویس به صورت تخصصی در زمینه جست‌وجوی همسر فعالیت می‌کند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه مراحل استعلام و صحت‌سنجی اطلاعات داریم، از ۱۷۰ هزار نفر، پروفایل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تأیید شده و در همدم فعال هستند. باقی افراد هم در مرحله صحت‌سنجی هستند و باید به تدریج فرم‌های خود را تکمیل کنند چون در مرحله راستی‌آزمایی اطلاعات، داده‌های آن‌ها به صورت کامل بررسی می‌شود تا افرادی که هویت و اطلاعاتشان واقعی است در سامانه تأیید ‌شوند و بتوانند فعالیت داشته باشند.»

7 هزار معرفی برای ازدواج و تنها 16 مورد موفق

حسینی در ادامه به ضریب موفقیت مرتبط با کاربرد اصلی این اپلیکیشن، یعنی معرفی جوانان به قصد ازدواج اشاره کرده است. او گفت: «در این مدت در پلتفرم همدم ۷ هزار و ۱۰۰ معرفی انجام شده است؛ یعنی ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر به هم معرفی شدند. احتمال دارد برخی بیش از یک معرفی داشته باشند و امکان دارد یک نفر به بیش از یک مورد معرفی شده باشد.»

به گفته او از این تعداد معرفی تاکنون 16 زوج به مرحله ازدواج رسیده‌اند، هرچند از آنجایی که در این بین ماه‌های حرام یعنی محرم و صفر را داشتیم، باعث شده آمار ازدواج‌ها پایین بیاید.

اولین آمار رسمی اپلیکیشن همدم، نشان موفقیت یا عدم موفقیت؟

همدم به عنوان اولین پلتفرم رسمی همسریابی مجازی، پشتیبانی و حمایت طیفی از مسئولان رسمی دولتی از جمله محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراه داشت. با این حال معرفی و رونمایی از این اپلیکیشن خالی از حاشیه هم نبود و کاربران فضای مجازی چندان موافق فعالیتش نبودند.

جالب است بخوانید: موافق رواج سایت‌های همسریابی نیستیم | پلتفرم‌های آنلاین ازدواج نیاز به نظارت جدی دارند

با توجه به اینکه ورود به اپلیکیشن همدم نیاز به احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی در آن دارد، این قضیه موجب شده بسیاری از کاربرانی که صرفاً به خاطر کنجکاوی می‌خواهند در آن عضو بشوند و ببینند در همدم چه خبر است، نتوانند این کار را انجام بدهند. بر این اساس خیلی‌ها درک کاملی از فضای این اپلیکیشن ندارند و آن‌هایی هم که توانسته‌اند در آن عضو بشوند، معتقد هستند این اپلیکیشن فقط می‌تواند به کمک طیف یا گروه خاصی از افراد جامعه بیاید.

همچنین همدم اعلام کرده است که امکان آشنایی مستقیم میان دختر و پسر را فراهم نمی‌کند و چنانچه دو مورد بر اساس تأیید مشاوران این اپلیکیشن به اصطلاح Match شدند، در وهله اول خانواده‌هایشان در جریان این آشنایی قرار می‌گیرند.

نکته دیگر اینکه شاید 3 ماه (مدت زمان فعالیت رسمی این اپلیکیشن) زمان مناسبی نه برای قضاوت در خصوص کارش باشد و نه برای آشنایی‌ای که به ازدواج بینجامد، باید منتظر ماند و دید این اپلیکیشن در ماه‌های بعدی فعالیت به چه آماری دست پیدا می‌کند و تعداد 16 زوج بیشتر می‌شود یا نه؛ اپلیکیشنی که حمایت و احتمالاً بودجه وسیعی داشته است و دست‌کم باید برای گروه و طیفی که در آن عضو هستند مفید فایده باشد.

چنانچه در اپلیکیشن همدم عضو هستید و از آن استفاده می‌کنید، دعوتتان می‌کنیم تجربه‌تان را از این استفاده با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر