گوگل اپلیکیشن‌های اندروید را خصوصی‌تر می‌کند |‌ توسعه پرایوسی سندباکس

برای بهبود حریم خصوصی کاربران، گوگل ردیابی دیتا در مرورگر کروم را محدودتر کرده و اپلیکیشن‌های اندروید را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

گوگل اپلیکیشن‌های اندروید را خصوصی‌تر می‌کند |‌ توسعه پرایوسی سندباکس

گوگل اپلیکیشن‌های اندروید را خصوصی‌تر می‌کند

پروژه پرایوسی سندباکس (privacy sandbox) گوگل، به هدف محدود کردن میزان اطلاعات کاربران که تبلیغات کنندگان می‌توانند جمع آوری کنند ایجاد شده است.

در حال حاضر شرکت اپل طراحان برنامه را وادار می‌کند که پیش از ردیابی کاربران، از آنها اجازه بگیرند. این خبر گوگل ضربه‌ای به شرکت‌هایی مانند مِتا خواهد بود که متکی به قرار دادن کد خود در اپلیکیشن‌ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده هستند.

مِتا ماه جاری اعلام کرد تغییرات حریم خصوصی اپل، امسال ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت شبکه اجتماعی ضرر خواهد زد.

سیستم عامل اندروید گوگل هم در حدود ۸۵ درصد از تلفنهای هوشمند سراسر جهان استفاده می‌شود.

حذف کوکی‌های شخص ثالث از گوگل کروم تا 2023

کوکی‌های شخص ثالث که از سابقه وب گردی کاربران برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می کنند، تا سال ۲۰۲۳ در مرورگر کروم گوگل حذف خواهند شد.

گوگل در وبلاگی اعلام کرد اکنون پرایوسی سندباکس را به اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌دهد و روی راهکارهایی کار خواهد کرد که اشتراک گذاری دیتای کاربران را محدود خواهند کرد و بدون شناسه های فرا برنامه‌ای از جمله آی دی تبلیغات کنندگان عمل می‌کنند.

این شناسه‌ها برای جمع آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. گوگل اعلام کرد آنها را حداقل دو سال نگه خواهد داشت و در این فاصله، با صنعت تبلیغات روی سیستم جدیدی کار خواهد کرد. با این حال برنامه خود را تشریح نکرد.

اپل آوریل سال گذشته تصمیم گرفت که طراحان برنامه باید برای استفاده از شناسه برای تبلیغات کنندگان، اجازه کاربران را به شکل روشن دریافت کنند. اطلاعات شرکت تبلیغاتی فلوری آنالیتیکس نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی در ۹۶ درصد اوقات با ردگیری شدن مخالفت می‌کنند.

وبلاگ گوگل از اپل نام نبرد، اما در عوض به پلتفرم‌های دیگر اشاره کرد که رویکرد متفاوتی برای حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوری‌های موجود مورد استفاده طراحان و تبلیغات کنندگان را محدود می‌کنند.

شرکت گوگل نوشت: «ما بر این باوریم که بدون فراهم کردن مسیر جایگزین حفظ حریم خصوصی، چنین رویکردهایی می‌تواند غیر موثر باشد.»

ایجاد جایگزین‌هایی برای کوکیهای شخص ثالث در کروم

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، تلاشهای گوگل برای ایجاد جایگزین‌هایی برای کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر کروم، خیلی هم راحت نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی با نام اختصاری Floc را پیشنهاد کرد که با عدم استقبال کنشگران حریم خصوصی و تبلیغات کنندگان روبرو شد. هدف از این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران با مرتبط کردن آنها به گروهی با سوابق وب گردی مشابه بود.

گوگل در این باره نوشت: هدف ما از Privacy Sandbox در Android، توسعه راه‌حل‌های تبلیغاتی موثر و افزایش دهنده حریم خصوصی است؛ جایی‌که کاربران می‌دانند اطلاعاتشان محافظت می‌شود و توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها ابزارهایی برای موفقیت در تلفن همراه دارند.

همچنین بخوانید: نخستین آپدیت ویندوز 11 با اجرای اپلیکیشن های اندرویدی

منبع: ایسنا

ارسال نظر