با 15 ویژگی مشترک بین واتس اپ و سیگنال آشنا شوید

رسانه کلیک - واتس اپ اخیرا کاربران زیادی را نسبت به خود بدبین کرده است. در این مقاله به معرفی 15 ویژگی مشترک بین واتس اپ و رقیب این روزهای آن یعنی سیگنال خواهیم پرداخت.

با 15 ویژگی مشترک بین واتس اپ و سیگنال آشنا شوید

از زمانی که پلتفرم واتس اپ، قوانین حفظ حریم خصوصی جدید خود را برای کاربران اجباری کرد، برخی کاربران به برنامه های رقیب مثل تلگرام و سیگنال روی آورده اند.
به همین واسطه، برنامه سیگنال به لیست پر دانلود ترین برنامه های پلی استور در کنار تلگرام به نمایش در آمده است. طبق آمار وب سایت سنسور تاور دیتا، تعداد دانلود های اپلیکیشن سیگنال در مقایسه با شش روز آخر سال 2020، یک پرش 79 درصدی در شش روز اول سال 2021 داشته است. تعداد دانلود های برنامه تلگرام نیز رشد قابل توجهی داشته است.
به همین علت شاید برایتان جالب باشد بدانید که چه ویژگی هایی در واتس اپ وجود دارد که در پلتفرم سیگنال نیز یافت می شوند.
در ادامه، به 15 ویژگی مشترک بین واتس اپ و سیگنال اشاره خواهیم کرد.

1. قفل کردن چت ها: کاربران می توانند چت های خود را از طریق انواع روش های امنیتی قفل کنند.

اپلیکیشن سیگنال درست مثل واتس اپ (که به شما گزینه های احراز هویت برای امن نگه داشتن چت های شما می دهد) این امکان را برای شما میسر می سازد که از طریق انواع روش های امنیتی مثل پین کد، پسورد و انواع روش های بایومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره) چت های خود را قفل کنید.

2. پیام های ناپدید شونده و موقت

پلتفرم سیگنال این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند پیام هایی با تاریخ انقضا ارسال کنند. اینگونه پیام ها با توجه به زمان مقرر شده ای که کاربر برای آنها مشخص می کند در زمان معین ناپدید می شوند. در این برنامه کاربر می تواند برای پیام خود بازه زمانی پنج ثانیه تا یک هفته را به عنوان تاریخ انقضا پیام خود مشخص کند. در واتس اپ پیام ها بعد از هفت روز ناپدید می شوند نه زودتر. البته که در هر دو این برنامه ها شخص دریافت کننده پیام می تواند از صفحه اسکرین شات بگیرد.

3. پشتیبانی از گروه: کاربران می توانند برای خود گروه های متعددی بسازند.

سیگنال با پشتیبانی از قابلیت گروه به کاربر اجازه تعامل با چند نفر در یک زمان را می دهد. این گروه ها قابلیت کنترل های مدیریتی از قبیل پذیرش عضو جدید و اینکه چه کسی می تواند اطلاعات گروه را تغییر دهد را نیز به کاربر می دهد.

4. پشتیبانی از قابلیت تماس

سیگنال به کاربران اجازه تماس با مخاطبین خود را می دهد. این قابلیت هم در اندروید و هم در آی او اس وجود دارد. البته قابلیت تماس گروهی در حال حاضر تحت آزمایش سازندگان این برنامه است.

5. حالت تاریک

سیگنال نیز مثل واتس اپ از قابلیت حالت تاریک (Dark Mode) پشتیبانی می کند. این یعنی کاربر می تواند بین تم روشن و تیره یکی را انتخاب کند.

واتس اپ و سیگنال 6. فناوری رمزگذاری End-to-end

بزرگترین قابلیت واتس اپ یعنی فناوری رمزگذاری پیشرفته نیز در اپلیکیشن سیگنال وجود دارد. و این به این معنی است که پیام های ارسال شده کاربر فقط توسط شخص گیرنده قابل خواندن هستند.

7. ارسال پیام های چند رسانه ای

سیگنال به کاربران اجازه ارسال پیام های چند رسانه ای و اسناد را می دهد. که کاربر میتواند به واسطه آن فایل های صوتی و تصویری، گیف و... را ارسال کند.

8. پشتیبانی از نسخه دسکتاپ

همانند واتس اپ، سیگنال به کاربران اجازه دسترسی به حساب کاربری شان را از طریق اسکن کردن کد QR را می دهد.

واتس اپ و سیگنال

9. پیام های صوتی

یکی دیگر از ویژگی های مشترک بین واتس اپ و سیگنال ، ارسال پیام صوتی است.

10. پین کردن چت ها

برای نگه داشتن چت های مهم در بالای صفحه، سیگنال نیز مانند واتس اپ اجازه پین کردن چت ها را به کاربران می دهد.

11. قابلیت آرشیو کردن چت ها

در صورتی که کاربر بخواهد چت خود را از صفحه اصلی مخفی کند، می تواند آن را آرشیو کند.

12. توانایی منشن کردن افراد در گروه

در برنامه سیگنال نیز برای مخاطب قرار دادن یک شخص خاص در گروه، کاربر می تواند او را منشن کند.

واتس اپ و سیگنال 13. ارسال گروهی یک پیام

پلتفرم سیگنال همانند واتس اپ، این امکان را به کاربران میدهد تا یک پیام به خصوص را برای چندین نفر ارسال کنند.

14. فوروارد کردن پیام ها

یکی دیگر از ویژگی های مشترک بین واتس اپ و سیگنال ، امکان فوروارد پیام ها و محتویات چندرسانه ای است.

واتس اپ و سیگنال 15. علائم ارسال و خوانده شده

در برنامه سیگنال هم مثل واتس اپ، زمانی که کاربر پیامی ارسال می کند، اگر اینترنت فرد مورد نظر روشن باشد دو تیک در کنار پیام و در صورت خوانده شدن پیام آن دو تیک به رنگ توسی تبدیل می شود.

ارسال نظر