خشم اسپاتیفای از سیاست‌ های انحصار طلبانه اپل

رسانه کلیک - پس از اپیک گیمز و مایکروسافت اکنون نوبت به جدال اسپاتیفای با اپل رسیده است. این کمپانی دیشب پس از برگزاری رویداد اپل در بیانیه‌ای نسبت به سیاست‌ های انحصار طلبانه اپل انتقاد کرد.

خشم اسپاتیفای از سیاست‌ های انحصار طلبانه اپل

کمتر از یک ساعت پس از برگزاری ایونت بزرگ ساعت­­ های اپل(اپل واچ)، اسپاتیفای بیانیه­ای را مبنی بر عدم اعتماد و ناامید شدن از اپل منتشر کرد. در این بیانیه اسپاتیفای، شرکت اپل را به رفتار ضد رقابتی و سیاست‌ های انحصار طلبانه متهم کرده است. در ادامه بخشی از متن بیانیه را خواهید خواند.

"یکبار دیگر، اپل از جایگاه برتر خود استفاده کرده تا به رقبای خود ضرر برساند و همچنین منافع خود را به مشتریانش ترجیح دهد. ما از نهادهای رقابتی درخواست داریم تا به سرعت وارد عمل شوند تا این رفتار ضد رقابتی اپل را محکوم کنند. که اگر اقدامی علیه این رفتار صورت نگیرد، ضررهای جبران ناپذیری به سایر توسعه دهندگان وارد می­شود و آزادی­ جمعی ما برای شنیدن، آموختن، ساختن و ارتباط تهدید می­شود."

اسپاتیفای به طور دقیق مشخص نکرده است که کدام جنبه از ایونت اپل چنین واکنشی را به همراه داشته است، اگرچه احتمال می­رود یکی از اخبار این ایونت، کاندید اصلی چنین واکنشی باشد؛ مجموعه خدماتی اپل(Apple One bundle) امروز اعلام کرده است که مجموعه­های Apple Arcade، TV+، iCloud و -به طور ویژه- اپل موزیک را به قیمت 15 دلار در ماه در اختیار مشتریان قرار می­گیرد. که این می­تواند تهدید بالقوه­ای برای اسپاتیفای، که یک نرم­افزار پخش آهنگ در iOs و اندروید است، به حساب آید.

بیش از یک سال است که Spotify نسبت به قدرت کنترل نشده اپل در فروشگاه App اعتراض میکند. و نهایتا در ماه مارس 2019 ، شکایتی را علیه اپل به کمیسیون اروپا ارائه کرد. اسپاتیفای مدعی است که اقدام اپل نسبت به گرفتن 30% از درامد فروش یک برنامه در اپ‌استور، اقدامی غیر موجه و ناعادلانه است. و افزود اپل در iOS در حال ایجاد انحصار بر روی برنامه‌ها است.

پس از اپیک گیمز و مایکروسافت، اکنون اسپاتیفای نیز سیاست‌ های انحصار طلبانه اپل را در ماه‌های اخیر مورد نقد قرار داده‌است. تیم سویینی، مدیر عامل کمپانی اپیک مدت طولانی است که به سیاست‌های اپل مبنی بر اخذ 30 درصد از سود فروش برنامه ها اعتراض می‌کند.

در ماه اوت ، اپیک از اپل به شکلی نمایشی و با تقلید از تبلیغات سال 1984 این شرکت به سیاست‌های جدید آن ها انتقاد کرد و از بازیکنان Fortnite خود خواست تا از این اقدام حمایت کنند. از آن زمان تاکنون اپیک و اپل از یکدیگر شکایت کرده و خدمات یکدیگر را تضعیف کرده‌اند.

ارسال نظر