با رابط کاربری گوشی های شیائومی بیشتر آشنا شوید!

در گوشی‌های شیائومی رابط کاربری منحصر به آن ها با نام MIUI برای تکمیل عملکرد اندروید طراحی شده است.

با رابط کاربری گوشی های شیائومی بیشتر آشنا شوید!

هنگام مواجهه با یک گوشی هوشمند علاوه بر مشخصات سخت افزاری و ظاهری، به سیستم عامل آن نیز توجه می‌گردد. به استثناء گوشی های اپل، اندروید به عنوان سیستم عامل یکسان در تمام گوشی های هوشمند بوده و با رابط های کاربری مختلف در گوشی هایی از برندهای گوناگون همراه می‌شود.

در گوشی های شیائومی نیز رابط کاربری منحصر به آن ها با نام MIUI برای تکمیل عملکرد اندروید طراحی شده است. با توجه به این نکته که با پیشرفت روزانه فنآوری نسخه های متفاوتی از MIUI در گوشی های هوشمند نصب می‌شوند، بهترین گوشی های شیائومی از دید کاربران تلفن هایی هستند که با جدیدترین نسخه این رابط کاربری به بازار آیند.

تفاوت اندک در نسخه های ابتدایی

ویژگی بارز نسخهMIUI 8 اسکرین شات پیمایشی، ساخت حساب های کاربری مجزا در برنامه هایی چون تلگرام، واتس اپ و مدیریت مصرف باتری بود. در MIUI 9 نیز این ویژگی ها تکرار شد و تنها اطلاع رسانی سایه ای و حرکت پیمایشی کشویی این نسخه را نسبت به نسل پیش برتر ساخت.

شیائومی در نسخه بعدی خود با نام MIUI 10 خلاقیتی جز عکاسی با حالت پرتره و منوی به روز شده نشان نداد و تلاش کرد ویژگی های بیشتری چون تعدد تم های پس زمینه، امکان پاسخ سریع به پیام ها بدون بیرون آمدن از برنامه، استفاده از برنامه Office WPS درMIUI 11 قرار دهد.

MIUI 12 ؛ پیش به سوی آینده

اما شیائومی بهترین نسخه رابط کاربری خود را با معرفی MIUI 12 و MIUI 12.5 نمایش داده است که مهم ترین ویژگی های آن ها به شرح زیر می‌باشد:

رابط کاربری شیائومی

اشتراک‌گذاری ایمن

برای اشتراک‌گذاری تصاویر در نسخه جدید MIUI 12 و نسخه‌ های بالاتر آن، دیگر نیازی به پاسخ‌گویی سوالاتی نظیر مقصد دریافت نبوده و می‌توان با انتخاب اشتراک گذاری امن از تنظیمات گالری، تصاویر را به آسانی منتقل کرد. همچنین انتقال تماس ‌ها، اطلاعات خصوصی و پیام ‌ها به تلویزیون نیز با استفاده از MiraCast ممکن شده است.

دسترسی برنامه ها تنها با طی کردن مراحل حریم خصوصی

هنگامی که برنامه ‌ای جدید بر گوشی نصب گردد، رابط کاربری با نمایش نوشته ای بزرگ از کاربر اجازه دسترسی به میکروفون، دوربین یا مکان را جویا می‌گردد. سوال امنیتی نیز پس از نصب برنامه یا دسترسی به ابزارها و با نشان دادن پیامی پرسیده می‌شود. البته با انتخاب زبان فارسی در تنظیمات، اعلان ها می‌توانند در گوشی شیائومی فارسی نیز نمایش داده شوند تا امنیت کاربران فارسی زبان حفظ گردد. اگر شخص سومی نیز قصد دسترسی به تماس ‌ها یا پیام ‌های شما را داشته باشد، MIUI با ارسال پیام ‌های خالی پیش‌فرض مانع این کار می‌شود.

دسترسی با سرعت بیشتر

MIUI 12

از ویژگی‌ های مهمMIUI 12 مدیریت فایل ‌ها به صورت دسته ‌بندی و چیدمان آن ها بر اساس نام، سایز و استفاده از ویژگی FTP برای انتقال فایل ‌های درون برنامه‌ ای است. همچنین با ویژگی های Magic Clone تصاویر و ویدئوها و با POCO Launcher برنامه ها در دسته‌ های گوناگون قرار می‌گیرند.

قابلیت برنامه ‌های دوگانه

با فعال کردن این قابلیت در قسمت تنظیمات، دو نمونه از یک برنامه به‌ صورت هم‌زمان اجرا می‌شوند. برای مثال با کپی از از برنامه ‌هایی چون واتس‌اپ که حساب‌ های کاربری متعددی را پشتیبانی نمی‌کند می‌توان برنامه‌ تکراری را بدون تداخل با نسخه‌ اصلی در جعبه‌ اسناد قرار داد.

فضای دوم برای تعادل میان کار و زندگی

رابط شیائومی

با رفتن به قسمت تنظیمات و انتخاب فضای دوم از قسمت "ویژگی های خاص"، درMIUI 12 به بعد می‌توانید فضای دومی با رمز عبور و اثر انگشتی متفاوتی ایجاد نمائید.

پوشاندن ضعف اندروید

دستیار صدای MIUI در گوشی های شیائومی مشکل تنظیم خودکار صدای رسانه ها در اندروید را برطرف ساخته که تنها با رفتن به قسمت صدا و ارتعاشات در بخش تنظیمات و فعال کردن گزینه دستیار صدا، این مورد برطرف می‌گردد .

مزیت های رابط شیايومی

یکپارچه در تمام امور

تصاویر متحرکی که روان و با طراحی زیبا و چیدمان منظم ایجاد می‌شوند، در دسته بندی بهترین گوشی شیائومی برای گیمینگ قرار می‌گیرند. با نسخه جدید رابط کابری MIUI این ویژگی برای تمام گوشی های شیائومی به وجود آمده و از نظر بصری، دسترسی به اطلاعات سریع تر صورت می گیرد. همچنین در این نسخه چند وظیفگی یکپارچه تر و با تأخیر و توقف کم تری به وجود آمده است. در نتیجه سرعت باز شدن برنامه و اطلاعات در اندازه های متفاوت بیشتر شده و دیگر احتیاجی به خروج از برنامه نیست.

مرکز کنترل، قابلیتی نوین در MIUI 12

در این نسخه، دکمه‌ خانه را در هر قسمتی از نمایشگر که می‌خواهید، قرار دهید و به قسمت های گوناگونی چون تنظیمات نور، وای فای، بلوتوث و اینترنت خط و اعلان ‌ها بر صفحه نمایش گوشی شیائومی خود دسترسی سریع تر با فضای کم تری داشته باشید.

قابلیتی نوین در MIUI 12

خانه را به راحتی کنترل کنید!

از آن جا که وسایل الکتریکی هوشمند نیز از این MIUI استفاده می‌نمایند، می‌توانید پس از رفتن به بخش تنظیمات و سپس اعلان ‌ها و مرکز کنترل و خانه‌ هوشمند آن ها را آسان تر هدایت نمائید.

دیگر ویژگی های MIUI

شاید نکات گفته شده مهم ترین ویژگی ها در نسخه های جدیدMIUI باشند، اما قابلیت های دیگری نیز برای این رابط های جدید وجود دارند: قابلیت هایی چون نمایش حقیقی از وضعیت آب و هوا، ابزار جادویی محو یا حذف عناصر ناخواسته، بازی توربو با گوشی های شیائومی همانند یک کنسول بازی، مطالعه کتاب نزدیک به واقعیت، ویرایش آسان فیلم ها، ذخیره باتری با انتخاب تنها شش برنامه برای استفاده و برنامه سلامتی MI Health.

برای دسترسی به هریک از این ویژگی ها کافی است به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید و با انتخاب نام گزینه مربوطه، به این قابلیت ها دسترسی پیدا کنید

 MIUI 12

ارسال نظر