فروش واتس اپ به فیسبوک پشیمانی به بار آورد

یکی از مدیران سابق واتس اپ از فروش این اپلیکیشن به فیسبوک اظهار پشیمانی و تاسف کرده است. 

فروش واتس اپ به فیسبوک پشیمانی به بار آورد

واتس اپ فعلی سایع ای از نسخه های اولیه است

بیزینس اینسایدر گزارش داد، «نیراج آرورا» مدیر سابق امور کسب و کار واتس‌اپ که خود در مذاکرات واگذاری واتس اپ به فیس بوک حضور داشته، مدعی شده نسخه فعلی این اپلیکیشن تنها سایه ای از نسخه‌های اولیه واتساپ است.

فیس بوک واتس اپ را در جریان یک معامله چند میلیارد دلاری خریداری کرده بود که آن را به بزرگترین خرید این شرکت تبدیل کرد. این خرید حدود پنج سال پس از راه اندازی واتس اپ و سه سال پس از پیوستن آرورا به این شرکت اتفاق افتاد.

وی در مجموعه‌ای از توییت‌ها در مورد شرایط پیرامون این معامله و قول‌هایی که فیس‌بوک برای متقاعد کردن برایان اکتون موسس واتس‌اپ برای فروش این برنامه به غول رسانه‌های اجتماعی داده بود، صحبت کرده است.

او گفته: در سال 2014، من مدیر بازرگانی واتس اپ بودم و در مورد فروش 22 میلیارد دلاری به فیس بوک کمک کردم. اما امروز پشیمانم.

به گفته آرورا، فیس بوک در سال های 2012 و 2013 برای خرید این اپلیکیشن پیام رسان به واتس اپ مراجعه کرده بود و هر دو بار این پیشنهاد رد شده بود. با این حال، فیس بوک بار دیگر در سال 2014 به سراغ واتس اپ آمد.

فیسبوک به وعده های خود عمل نکرد

آرورا ادعا می‌کند پیشنهاد فیس بوک در سال 2014 به دلیل وعده‌های داده شده توسط زاکربرگ شبیه به یک شراکت بود. این وعده‌ها عبارت بودند از پشتیبانی کامل از رمزگذاری سرتاسری، عدم نمایش تبلیغات، عدم استخراج اطلاعات کاربران، استقلال تصمیم‌گیری مؤسس و مدیر عامل وقت واتس اپ.

او همچنین اضافه کرده که فیسبوک با شرایط زیر موافقت کرده است، اما در نهایت این وعده‌ها عملیاتی نشد.

در نهایت رسوایی کمبریج آنالیتیکا نشان داد اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس بوک توسط کمبریج آنالیتیکا بدون رضایت کاربر جمع آوری شده است. در واکنش برایان اکتون موسس واتس اپ توییتی به اشتراک گذاشت و از مردم خواست برنامه فیسبوک را حذف کنند.

آرورا در حمله به سیاست‌های فیس‌بوک به علت سواستفاده از داده‌های کاربران گفت: «هیچ‌کس در ابتدا نمی‌دانست که فیس‌بوک به هیولایی مانند فرانکشتاین تبدیل می‌شود که داده‌های کاربران را می‌بلعد و پول‌های کثیف را بیرون می‌ریزد. ما هم نمی‌دانستیم.»

همچنین بخوانید: شکایت از متا (فیسبوک) برای دزدی ایده از یک اپلیکیشن قدیمی

منبع: فارس

ارسال نظر