قابلیت های اندروید 12 که در نسخه 11 وجود ندارند

نسخه 12 اندروید دارای ویژگی‌های متعددی است که در نسخه 11 یافت نمی‌شوند. با آپدیت گوشی خود می‌توانید از قابلیت های اندروید 12 بهره‌مند شوید.

قابلیت های اندروید 12 که در نسخه 11 وجود ندارند

قابلیت های اندروید 12

اندروید 12 به عنوان جدیدترین سیستم‌عامل موبایل اندروید اواخر سال گذشته عرضه شد. اگرچه این سیستم‌عامل شباهت بسیاری به نسخه 11 دارد، اما دارای ویژگی‌های جدید و رفع معایب متعددی است که موجب بهبود اجرای گوشی می‌شود.

اندروید 12 نخست برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد و حالا در دسترس سایر دستگاه‌های اندرویدی قرار دارد. گفته می‌شود گوشی‌های گلکسی سری S22 نیز با اندروید 12 عرضه خواهند شد.

با اینکه برخی کاربران هنوز در نصب نسخه 12 روی گوشی خود مردد هستند، اما بد نیست بدانید اندروید 12 دارای ویژگی‌های متعددی است که در نسخه 11 پیدا نمی‌شود. اگر مایل به آپدیت سیستم‌عامل خود هستید، توجه داشته باشید که نسخه دولوپر (توسعه‌دهنده) را نصب نکنید.

ویژگی‌های حریم شخصی برای اپلیکیشن ها

از قابلیت های اندروید 12 می‌توان به افزودن ویژگی‌های متعدد به اپلیکیشن ها جهت بهبود حریم شخصی اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث افزایش شفافیت و کنترل کاربر می‌شوند.

نسخه 12 اندروید به شما اجازه می‌دهد تا از طریق یک شاخص در نوار وضعیت، مشاهده کنید که چه اپلیکیشن هایی از میکروفون یا دوربین استفاده می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات فوری (Quick Settings) انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن ها به میکروفون یا دوربین دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت های اندروید 12 برای حفظ حریم شخصی، انتخاب مکان تخمینی به جای مکان دقیق برای اپلیکیشن های کاربردی است.

به‌روزرسانی اندروید 12 همچنین اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه استفاده از کوکی در سایت‌ها، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نسخه جدید، اپلیکیشن ها به شیوه امن‌تری اطلاعات کاربر را جهت بهره‌گیری از سرویس‌های مختلف ارسال می‌کنند.

نوتیفیکیشن های اصلاح‌شده

از دیگر قابلیت های اندروید 12 می‌توان به اصلاح نوتیفیکیشن ها اشاره کرد. طراحی نوتیفیکیشن ها به نحوی تغییر یافته که ظاهر پیشرفته‌تر و کارایی بیشتری داشته باشند.

در نسخه 12 زمانی که روی یک نوتیفیکیشن ضربه می‌زنید، به جای انتقال به یک سرویس واسطه، مستقیما به سمت اپلیکیشن مربوطه هدایت خواهید شد. بدین ترتیب، کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند.

قابلیت های اندروید 12

اندروید 12 همچنین دارای دکمه جدید است که به شما اجازه می‌دهد اعلان‌های غیرضروری را تا مدت دلخواه به تعویق بیندازید.

با فعال‌سازی رتبه‌بندی انطباقی نوتیفیکیشن ها، سیستم‌عامل اندروید بر اساس نحوه کاربرد اپلیکیشن های مختلف توسط شما، آنها را مرتب‌سازی می‌کند. البته شما می‌توانید این ترتیب را تغییر دهید.

همچنین بخوانید: رابط کاربری در اندروید 12 تغییرات زیادی خواهد داشت

حالت تک دستی جدید

یکی دیگر از قابلیت های اندروید 12 به حالت تک دستی (One-Handed Mode) مربوط می‌شود. تغییرات جدیدی در نسخه 12 اعمال شده که استفاده از گوشی اندروید با یک دست را ساده‌تر می‌کند.

طبق گزارش XDA Developers، رابط کاربری ارتقا یافته، نوار جستجو را به سمت پایین نمایشگر انتقال داده تا دسترسی تک دستی سهولت پیدا کند.

ویژگی جدید دیگری به نام Silky Home در اندروید 12 تعبیه شده که به طور کلی، کار با رابط را با یک دست، راحت‌تر می‌کند.

ارسال نظر