حضور ۱۵۰ مسجد در اپلیکیشن شاد | مدت زمان کلاس‌های تابستانی مجازی چقدر است؟

رسانه کلیک- با اتصال سامانه همگام به شبکه شاد امکان فعالیت 150 مسجد در اپلیکیشن شاد فراهم شد. هدف از این اتصال فعالیت‌های تابستانی پرنشاط برای اوقات فراغت دانش آموزان ذکر شده است.

حضور ۱۵۰ مسجد در اپلیکیشن شاد | مدت زمان کلاس‌های تابستانی مجازی چقدر است؟

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا،ازآنجایی‌که امسال تابستان نیز با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه هستیم، فعالیت 150 مسجد در اپلیکیشن شاد نه‌تنها موجب شکوفایی استعداد، تقویت روح و هویت دینی و ملی بلکه موجب نشاط، شادابی و امیدآفرینی در اوقات فراغت دانش آموزان خواهد شد.

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی در این مورد افزود: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است که با کمک بخش‌های بیرونی شکل می‌گیرد.

کاظمی تاکید کرد:

اوقات فراغت مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعداد، تقویت روح و هویت دینی و ملی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد:

آموزش و پرورش برنامه‌ها را در شرایط سخت کرونایی ادامه می‌دهد که امسال به‌صورت هم‌افزا و فراگیرتر صورت می‌گیرد.

اتصال سامانه همگام به شبکه شاد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پایگاه تابستانی «من» از امروز در شبکه شاد آغاز به کار کرد. اتفاق جدید این است که امسال سامانه همگام به شبکه شاد وصل شد که تقویت فناوری آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

کاظمی یادآورشد:

۱۵۰ مسجد برتر و فعال به شبکه شاد و سیستم پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان متصل شده‌اند که پس از آن هر مسجد به سه پایگاه آموزشی مرتبط شده است.

وی ادامه داد: شعار فعالیت‌های تابستانی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی است و مهم‌ترین سیاست ما تحقق شعار سال رهبری و ایجاد جذابیت و نشاط با تمرکز بر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین است.

فعالیت 150 مسجد در اپلیکیشن شاد چه تاثیری در اوقات فراغت دانش آموزان دارد؟

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هدف از فعالیت 150 مسجد در اپلیکیشن شاد را استفاده مناسب از اوقات فراغت دانش آموزان دانست و در ادامه به اهداف این برنامه اشاره کرد که به شرح زیر است:

  • تشکیل جلسه کمیسیون فعالیت تابستانی
  • ایجاد دسترسی در همگام برای دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، پژوهش سراها هسته‌های مشاوره، مدیران مدارس متقاضی، سالن‌های ورزشی
  • اردوگاه
  • پایگاه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی

این برنامه‌ها از خرداد امسال آغاز شده و در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

مدت و زمان کلاس‌های پایگاه تابستانی مجازی

کاظمی عنوان کرد: مدت دوره‌های اوقات فراغت در طول تابستان ۶ هفته است و یک تمهید مقدمات که مجموع هفت هفته می‌شود. وی افزود:

زمان کلاس‌های پایگاه تابستانی مجازی ۳۰ دقیقه با احتساب ۱۰ دقیقه استراحت به طور کلی ۴۰ دقیقه است.

آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش آموزان به صورت ویدئو کنفرانس از شبکه شاد برگزار شد.

ارسال نظر