هوش مصنوعی OpenAI، انقلابی بزرگ در خلق تصویر دیجیتال

نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI یک توصیف متنی از منظره، اشیاء و هر آنچه پیرامون شماست را دریافت کرده و آن را به یک تصویر دیجیتال تبدیل می‌کند.

هوش مصنوعی OpenAI، انقلابی بزرگ در خلق تصویر دیجیتال

کمپانی OpenAI در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و ارتباط نزدیکی با مایکروسافت دارد. این شرکت اخیرا موفق به ساخت سیستمی شده که قادر است توصیفی از اشیاء، منظره و یا هر چیز دیگری را گرفته و سپس به طور خودکار، یک تصویر بسیار واقعی با کیفیت بالا تولید کند.

بدین ترتیب افراد می‌توانند بدون نیاز به مهارت‌های دیجیتالی و فتوشاپ و تنها با استفاده از ابزارهای ساده و تغییرات متنی، به ویرایش تصاویر بپردازند.

الکس نیکول، یکی از طراحان حاضر در پروژه می‌گوید این ابزار برای طراحان محصول، طراحان جلد مجلات و هنرمندان بسیار مفید است؛ خواه برای الهام گرفتن باشد، خواه طوفان فکری و خواه تولید آثار نهایی. حتی شرکت‌های گیمینگ نیز می‌توانند از آن برای خلق شخصیت‌ها و صحنه‌ها استفاده کنند.البته قابلیت ساخت تصاویر متحرک و انیمیشن فعلا در نرم‌افزار موجود نیست و احتمالا بعدا به آن اضافه می‌شود.

شرکت OpenAI به منظور جلوگیری از تولید محتوای نژادپرستانه، تصاویر جعلی، تبلیغات نادرست و غیره، اقدامات متعددی را انجام داده و برخی قابلیت‌های سیستم را محدود کرده است. بدین ترتیب ایجاد هرزه‌نگاری تا حد قابل قبولی کاهش پیدا می‌کند.

اوپن‌ای‌آی نرم‌افزار خود را یک پروژه تحقیقاتی می‌داند، نه یک محصول تجاری. به همین خاطر نحوه دسترسی به آن را محدود کرده و تنها در اختیار یک گروه منتخب و غربال‌شده قرار داده است.

هوش مصنوعی OpenAI

این نرم‌افزار جدید DALL-E 2 نام دارد و نسخه به‌روز شده سیستم DALL-E است. دال-ای اصلی تصاویر را به صورت کارتونی و اغلب در بک‌گراند ساده ارائه می‌داد، اما دال-ای 2 تصاویری را تولید می‌کند که از نظر وضوح، پیچیدگی پس‌زمینه، جلوه‌های عمیق، سایه زنی و بازتاب خارق‌العاده هستند.

کافی است عبارت «شیبا اینو با کلاه برت و پیراهن مشکی یقه اسکی» را تایپ کنید تا نرم‌افزار ده‌ها تصویر مانند شکل فوق را برای شما ایجاد کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، امکان ویرایش تصویر نیز در دال-ای 2 وجود دارد. در این مثال کافی است تا عبارت «کلاه برت قرمز» را تایپ کنید تا رنگ کلاه عوض شود. به همین سادگی!

هوش مصنوعی OpenAI بی‌تردید یک انقلاب مهم در خلق تصاویر دیجیتال است. البته هنوز نقص‌های متعددی در نرم‌افزار به چشم می‌خورد که در آینده نزدیک برطرف می‌شوند.

ارسال نظر