پربازدیدترین جستجوهای گوگل سال 2021: کمک به خود و دیگران

فهرستی که به تازگی گوگل از پربازدیدترین جست‌وجوها در سال 2021 منتشر کرده پیام‌های جالبی درباره مردم جهان دارد. این فهرست نشان می‌دهد مردم بیش از گذشته در جستجوی زندگی بهتر و مراقبت از خود و دیگران هستند. 

پربازدیدترین جستجوهای گوگل سال 2021: کمک به خود و دیگران

هر سال، شرکت فناوری گوگل بر اساس تجزیه و تحلیل‌هایی که دارد، اعلام می‌کند کدام عبارات جست‌وجوشده بیشترین افزایش را در طول سال گذشته داشته‌اند. هفته گذشته نیز فهرست سالانه بیشترین جستجوی گوگل سال 2021 منتشر شد.

سؤالات و عباراتی که رشد غیرمعمول بالایی در جست‌وجوها داشته‌اند، می‌توانند به شرکت نشان دهند که چه اطلاعاتی باید در دسترس باشند. این سوالات و عبارات همچنین از تجربیات یکسان همه مردم جهان می‌گویند.

پس از اینکه مردم جهان سال ۲۰۲۰ را صرف تلاش برای حفظ سلامت خود و شناخت بیماری همه‌گیر کووید19 کردند، نتایج امسال گوگل، داستان جهانی را به تصویر می‌کشد که به دنبال بازسازی فیزیکی، احساسی و اجتماعی است.

«هِما بوداراجو» مدیر ارشد محصولات، سلامت و تاثیرات اجتماعی جست‌وجو در گوگل، بیان کرد: «مردم در جستجوی راه‌هایی برای درمان به سراغ گوگل می‌آیند. این نشانه خوبی از روحیه انعطاف‌پذیر ما و جهان است که می‌خواهد به زندگی قبلی برگردد و بهتر شود.»

پربازدیدترین جستجوهای گوگل در سال 2021

بیشترین افزایش برای جست‌وجوهای گوگل در سال گذشته بر مقوله‌های «سلامت، واکسیناسیون، حال خوب و کمک به دیگران» متمرکز بوده است.

۱. واکسیناسیون

اگر سال ۲۰۲۰ سال آزمایش‌های متعدد برای تولید واکسن بود، سال ۲۰۲۱ درباره واکسیناسیون بوده است.

یک سال زندگی در دوران همه‌گیری، بسیاری از مردم را با سؤالات بی‌شماری مواجه کرد، و این شرایط سخت در سراسر جهان از مدیریت ویروس تا محافظت در برابر آن، با تولید واکسن و واکسیناسیون همگانی به پایان رسید.

به گفته گوگل، واکسیناسیون، حال خوب و کمک به دیگران بیشترین افزایش را برای جست‌وجوهای سلامت‌محور در سال ۲۰۲۱ داشته است.

بوداراجو گفت: «در چند سال گذشته، موضوعی که فکر و ذکر اکثر مردم بوده، کووید است. اینکه آیا واکسن کرونا تأیید شده است، آیا واکسن کووید ایمن است، واکسن کرونا چگونه کار می‌کند و چه تعداد واکسن‌های کروناویروس وجود دارد، تنها برخی از سوالاتی است که مردم امسال با آن دست به گریبان بودند.»

بوداراجو گفت که در پاسخ این سوالات، گوگل سعی کرده اطلاعات و منابعی در مورد مکان‌هایی که افراد می‌توانند خود و فرزندانشان را واکسینه کنند در اختیار کاربران بگذارد.»

مدیر جست‌وجوی گوگل افزود: «ارائه اطلاعات محلی مرتبط و معتبر بسیار مهم است. این مسئولیت ماست و ما مفتخریم به اینکه گوگل این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. ما به تلاش‌های خود برای بازگشت جهان به شرایط قبل ادامه خواهیم داد.»

بیشترین سرچ های گوگل 2021

۲. موضوع تندرستی

در سال ۲۰۲۱، «چرا احساس ناراحتی می‌کنم؟» بر اساس معیارهای داخلی گوگل، بیش از هر زمان دیگری جست‌وجو شد و نسبت به سال ۲۰۲۰، به میزان ۱۰ درصد افزایش داشت.

بوداراجو گفت که سرچ موضوعاتی مانند اضطراب، استرس، غم و اندوه و تراپی در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است.

چگونه فشار خون خود را پایین بیاوریم، چرا همیشه خسته هستم و چند کالری باید بخورم، از جمله عباراتی بودند که در سال گذشته در صدر جدول سلامتی در رشد جستجوهای گوگل قرار گرفتند. همچنین سوالات زیادی در مورد سکسکه وجود داشت، اما علت خاصی برای این مورد وجود ندارد!

۳. کمک به دیگران

جست‌وجوهای گوگل امسال جهانی را توصیف کردند که علاقه‌مند به کمک به یکدیگر بودند. در کنار جست‌وجوهایی در مورد چگونگی کمک به سلامت روان خود، عباراتی مانند «چگونه به یک دوست کمک کنیم» و «چگونه به کسی که دچار حمله عصبی می‌شود کمک کنیم» جست‌وجوی بالایی داشت.

هند کشوری بود که در سال جاری با شیوع شدید کووید-۱۹ مواجه شد و مردم در سایر نقاط جهان، از گوگل می‌پرسیدند که چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

بوداراجو گفت: «نکته مهم این است که امسال بشریت آگاهی بیشتری در مورد نیاز به مراقبت از خود و عزیزانش پیدا کرده است.»

منبع: همشهری

ارسال نظر