۹ میلیون کاربر نتفلیکس در ایران وجود دارد!

بر اساس گزارش ساترا، پلتفرم‌ نتفلیکس که یک کمپانی آمریکایی تولید فیلم و سریال است در ایران کاربران زیادی دارد. 

۹ میلیون کاربر نتفلیکس در ایران وجود دارد!

فضای رسانه‌ای حاکم بر VODها و شتاب و گسترش پلتفرم‌های جهانی در این میدان نشان دهنده رقابتی بلامنازع است. امروز نتفلیکس کمپانی آمریکایی یکی از این غول‌های جهانی تولید فیلم و سریال با مخاطب بالفعل بالاتر از ۲۰۰ میلیون نفر نه تنها پیشتاز عرصه سرگرمی است که می‌تواند امپراطوری خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی پیش ببرد و با نمایندگی خود در کشورهای مختلف به سریال سازی در نقاط مختلف دنیا اقدام می‌کند.

تا آنجا که یک سریال کره‌ای که به گفته برخی منتقدان از استانداردهای پایین فیلمسازی برخوردار است توانست رکورددار محصولات این سرویس شود و به مخاطبی بالاتر از صد میلیون دست پیدا کند. ( سرانجام «بازی مرکب» عنوان پربیننده ترین سریال نتفلیکس را کسب کرد )

۹ میلیون نصب فعال نتفلیکس در ایران

سرویسی که به استناد داده‌های ساترا در خود ایران و از طریق محاسبه از دو بستر ایرانی ِ عرضه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها، حدود ۹ میلیون «نصب فعال» داشته است.

البته به گفته ساترا به دلیل اینکه این سرویس در ایران فیلتر است استفاده از آن به وی پی ان نیاز دارد که از ۲ طریق «خرید اکانت اختصاصی» و «خرید اکانت اشتراکی بین ۵ نفر» نیز اشتراک سرویس نتفلیکس خریداری می‌شود.

سرویسی که جز چین در حدود ۱۵۰ کشور دنیا قابل دسترس است و کاربرانی در حدود ۲۰۸ میلیون نفر دارد و با عرضه هر سریال جدید در آن، آثارش را به سرتیتر رسانه‌های رسمی و مجازی در دنیا بدل می‌کند و البته خوراک اصلی سرویس‌ها را هم همین محتوای خارجی تامین می‌کند.

محتوایی که ساترا در گزارشی درباره آن آورده است که این فیلم و سریال‌های خارجی، بیش از ۹۰ درصد محتوای پلتفرم‌های ایرانی را تامین می‌کند با این حال هنوز سهم تماشای آثار ایرانی را بیشتر می‌داند.

در بخشی از این گزارش درباره درصد تماشای محتوای خارجی و ایرانی آمده است:

« ۹۱.۵ درصد محتوای رسانه‌ها را محتوای خارجی تشکیل می‌دهد. با این وجود ۵۲.۸۰ درصد از دقایق تماشا به محتوای ایرانی اختصاص دارد.»

در آمار مربوط به این قسمت آمده است که در برابر ۱۶ هزار و ۳۰۹ قسمت یا اپیزود محتوای خارجی در این سرویس‌ها ۱۵۱۵ قسمت یا اپیزود محتوای ایرانی منتشر شده است که محتوای خارجی حدود ۴۸ درصد و محتوای ایرانی حدود ۵۲ درصد دیده شده است.

همچنین بخوانید: احتمال همکاری نتفلیکس و پلی استیشن در عرصه گیمینگ قوی‌تر شد!

منبع: مهر

ارسال نظر