بسته شدن همیشگی اپ استور برای کاربران ایرانی چه مشکلاتی بوجود می آورد؟

رسانه کلیک - پس از حذف بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور شرکت اپل، این بار دسترسی کامل ایرانیان به این فروشگاه اپلیکیشن بسته شده است. اما بسته شدن اپ استور برای ایران چه مشکلاتی برای کاربران ایرانی اپل ایجاد می کند؟

بسته شدن همیشگی اپ استور برای کاربران ایرانی چه مشکلاتی بوجود می آورد؟

از مدت ها پیش بسیاری از کاربران برای استفاده از اپلیکیشن های سیستم عامل iOS با مشکلات زیادی روبرو بودند. طی ماه های اخیر اما اپل یک بار دیگر از کاربران ایرانی روی برگردانده و بسیاری از اپ های مطرح ایرانی از جمله اسنپ، دیجی کالا و... را از این فروشگاه حذف کرده بود. این بار نیز به نظر می رسد دسترسی کاربران ایرانی را برای همیشه به این فروشگاه اپلیکیشن بسته شده است.

از روز گذشته کاربران ایرانی با پیغام the app store is unavailable the country or region you're in مواجه می شوند و باید برای استفاده از اپ استور از فیلتر شکن استفاده کنند. اینجا خبری از جایگزین های استاندارد و مشابه نیست چرا که سیستم عامل iOS به شدت محدود است و نمی توان مانند اندروید به راحتی از یک فروشگاه اپلیکیشن دیگر استفاده کرد. در نتیجه بسته شدن اپ استور برای ایران معضلاتی را بوجود می آورد.

اپل در ادامه سیاست های ترامپ دست به این کار زده و با این کار یک بار دیگر روحیه ضد ایرانی خود را به نمایش گذاشته است. شرکتی که خدمات رسمی در ایران ندارد و گوشی هایش بصورت رسمی و با قیمت های گزاف در ایران عرضه می شود، اکنون دیگر هیچ گونه پشتیبانی نرم افزاری هم برای ایرانیان ندارد.

آیا با بسته شدن همیشگی اپ استور، کاربران ایرانی استفاده از گوشی های اپل را متوقف می کنند؟ نظر شما در این مورد چیست؟ بسته شدن اپ استور برای ایران چه مشکلاتی برای دارندگان گوشی های اپل پدید می آورد؟ چرا کاربران ایرانی با تمام این مشکلات، به استفاده از گوشی های اپل ادامه می دهند؟

ارسال نظر