«نه» اپل به روسیه برای انتشار بروزرسانی تلگرام در اپ استور!

رسانه کلیک - در حالی که دولت روسیه مخالفت خود با انتشار بروزرسانی تلگرام در اپ استور اپل را اعلام کرده بود، آپدیت جدید این پیام رسان در فروشگاه اپلیکیشن اپل قرار گرفت.

«نه» اپل به روسیه برای انتشار بروزرسانی تلگرام در اپ استور!

مدیر عامل تلگرام، پاول دورف دیروز در حساب توییتری خود از اپل و تیم کوک تشکر کرد. در روز پنجشنبه پاول دورف اعلام کرده بود که اپل اجازه انتشار بروزرسانی تلگرام را به علت درخواست دولت روسیه نمی دهد. در حالی که اپل نسبت به درخواست دولت روسیه واکنشی نشان نداده بود، از انتشار بروزرسانی تلگرام از ماه آوریل تا به امروز ممانعت می کرد.

با جلوگیری از انتشار آپدیت این پیام رسان از سوی اپل، تلگرام نمی توانست در این اپلیکیشن بهبود ایجاد کند و خود را با قوانین عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا سازگار کند ( اپل جلوی انتشار بروزرسانی جدید تلگرام را گرفت ).

در هفته گذشته اپل بروزرسانی iOS 11.4 را برای کاربران خود عرضه کرد ( نسخه عمومی سیستم عامل iOS 11.4 منتشر شد ). در صورت عدم انتشار بروزرسانی تلگرام امکان ایجاد مشکل در زمان اجرای این اپلیکیشن برای کاربران این نسخه از سیستم عامل iOS وجود داشت.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با ارتباط میان عدم انتشار آپدیت های این اپلیکیشن و درخواست دولت روسیه از سوی اپل وجود ندارد. اپل در این مورد واکنشی از خود نشان نداده است ( درخواست روسیه از اپل برای جلوگیری از دسترسی به تلگرام ).

روسیه در اواسط ماه آوریل دسترسی کاربران به تلگرام را مسدود کرد. روسیه از شرکت های گوگل و اپل درخواست کرده بود که این پیام رسان را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کنند. با وجود درخواست دولت روسیه این اپلیکیشن از هیچ یک از فروشگاه ها حذف نشد.

در حالی که اپل به آزادی بیان اعتقاد دارد، در گذشته به درخواست های دولت هایی مانند روسیه و چین پاسخ مثبت داده است. برای مثال در اپ استور کشور چین برخی اپلیکیشن ها برای دانلود در اختیار کاربران قرار ندارد.

ارسال نظر