حذف اپلیکیشن های محبوب از اپل استور به جرم عدم بروزرسانی!

قوانین جدید اپل شاید بسیاری از اپلیکیشن های محبوب شما در اپل استور را که در سه سال گذشته هیچ بروزرسانی انجام نداده اند، حذف کند.

حذف اپلیکیشن های محبوب از اپل استور به جرم عدم بروزرسانی!

این شرکت تأیید کرده است که اپل در صورت عدم دریافت به‌روزرسانی‌ها در سه سال گذشته، شروع به حذف برنامه‌ها از اپل استور iOS می‌کند.

این غول فناوری مدعی شده که توسعه دهندگان برنامه های گوشی های هوشمند که در این مدت به روز نشده اند ایمیلی دریافت خواهند کرد که به آنها می گوید برنامه آنها برای حذف از اپ استور شناسایی شده است.

ضمناً برنامه‌هایی که در طول دوازده ماه گذشته اصلاً دانلود نشده و یا فقط چند بار دانلود شده اند نیز در لیست حذف قرار داده می‌شوند.
اپل در بیانیه‌ای توضیح داد که قوانین جدید ممکن است سخت‌گیرانه باشند، اما به توسعه‌دهندگانی که خلاقیت‌های خود را برای ارائه بروزرسانی های جدید فراموش کرده‌اند، زمان داده می‌شود تانسخه جدیدی از اپ را روانه اپل استور کنند چرا که از لحظه اعلام اخطار حذف، تا 90 روز به آنها فرصت داده می شود تا برنامه های خود را به روز کنند.

تغییر خط مشی اپل استور

حرکت برای تغییر خط مشی اپل استور خشم بسیاری از توسعه دهندگان را برانگیخته است. Em Lazer-Walker، توسعه‌دهنده بازی مستقر در تورنتو، علناً از این حرکت انتقاد کرد و در توییتر گفت: «بازی‌ها می‌توانند به عنوان اپلیکیشن هایی که به ندرت نیاز به بروزرسانی دارند، در خطر حذف قرار بگیرند.»

با این حال، اپل ادعا کرده است که امکانات و سرویس های متعددی برای کاربران و توسعه‌دهندگان در نظر گرفته که می توان به یافتن برنامه‌های جدیدی که با نیازهای آن‌ها مطابقت دارند، اشاره کرد و این اتفاق زمانی رخ می دهد که برنامه های قدیمی دیگر در اپل استور قرار ندارند.

علاوه بر این، اپل ادعا کرد که این حرکت، امنیت و حریم خصوصی را نیز افزایش می‌دهد، زیرا سخت‌افزار و نرم‌افزار آن دائماً در حال تغییر است و در نسخه های جدید توسعه دهندگان ملزم به رعایت آخرین استانداردهای امنیتی می شوند .

البته اپل تنها غول فناوری نیست که اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که برنامه های متصل بهاپل استور آن با جدیدترین نسخه سیستم عاملش مطابقت دارند. گوگل نیز اخیراً شرایطی را برای توسعه دهندگان قرار داده که برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های برنامه‌های جدید باید سطح API Android را در مدت یک سال پس از انتشار آخرین نسخه اصلی سیستم عامل اندروید داشته باشند.

برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی‌های برنامه‌ای که این شرایط را برآورده نمی‌کنند، نمی‌توانند در Google Play منتشر شوند.

ارسال نظر