ثبت رکوردی جدید برای آمار دانلود اپلیکیشن موبایل در سه ماهه اول 2018

رسانه کلیک - فروشگاه های مختلف برای برندها همواره مفید بوده اند و این بار نیز شاهد رکوردی جدید برای آمار دانلود اپلیکیشن موبایل بودیم.

ثبت رکوردی جدید برای آمار دانلود اپلیکیشن موبایل در سه ماهه اول 2018

بر اساس گزارش App Annie در سه ماهه اول سال 2018 آمار دانلود اپلیکیشن موبایل روی پلتفرم های آی او اس و اندروید حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد خود، یعنی رقم 27.5 میلیون بار رسیده که رکوردی جذاب برای آن به حساب می آید. آمار درآمد توسعه دهندگان از این فروشگاه ها نیز با رشد 22 درصدی به 18.4 میلیارد دلار رسیده است.

دانلود اپلیکیشن موبایل

بد نیست بدانید که این آمار تنها به اولین بار دانلود اپلیکیشن ها اختصاص دارد و App Annie روند آپدیت شدن یا نصب دوباره آنها را وارد محاسبات خود نمی کند. این بدان معناست که اگر شخصی یک اپلیکیشن را روی گوشی جدید خود مجددا دانلود کند، این موضوع در تعداد دفعات دانلود آن به حساب نمی آید.

دانلود اپلیکیشن موبایل

شایان ذکر است که آمار درآمد توسعه دهندگان که 18.4 میلیارد دلار اعلام شده نیز مطمئنا بیشتر از آن است. چرا که App Annie تنها سود حاصل از خرید اپلیکیشن، خرید درون برنامه ای و اشتراک آنها را به حساب آورده و این در حالی است که درآمد حاصل از تبلیغات درون برنامه ای و خرید هایی که درون اپلیکیشن های مختلف (برنامه های فروشگاهی) انجام می شود یا پول هایی که در فروشگاه های مجازی اندروید جابجا می شود، محاسبه نشده است.

این اولین باری نیست که App Annie گزارش آمار دانلود اپلیکیشن موبایل و هزینه هایی که در قبال آنها به دست آمده را اعلام می کند.

در سه ماهه چهارم سال 2017 نیز فروشگاه های اپلیکیشن رکورد جدیدی را برای آمار دانلود و فروش به ثبت رساندند. مخصوصا فروشگاه گوگل پلی که بالاترین آمار دانلود خود از بدو تأسیس را در این فاصله زمانی شاهد بود.

این بار App Annie به تأثیر کشورهای هند، اندونزی و برزیل در رشد گوگل پلی و آمریکا، روسیه و ترکیه در بالا رفتن آمار اپ استور اپل اشاره کرده است.

فروشگاه گوگل هر سال با افزایش 25 درصدی در زمینه فروش اپلیکیشن روبرو شده و این در حالی است که اپل نرخ رشد 20 درصدی را به خود می بیند. بد نیست بدانید که با این وجود، آمار پرداخت های دلاری در فروشگاه اپل بیشتر از رقیب خود است.

در متن این گزارش آمده است که موزیک و اپلیکیشن های سرگرمی، تأثیر زیادی روی افزایش رشد فروشگاه گوگل داشته و این موضوع به دلیل بیشتر شدن برنامه ها در این حوزه اتفاق افتاده است. در این زمینه می توان به Netflix اشاره کرد که به عنوان برترین اپلیکیشن سال 2017 انتخاب شد.

دانلود اپلیکیشن موبایل

اما برای فروشگاه اپلیکیشن اپل ، بالا رفتن آمار به دلیل اشتراک کاربران در برنامه های حوزه سلامت و ورزش اتفاق افتاده است. این موضوع به ترتیب در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان در بالاترین حد خود بوده است.

فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل در پایان سه ماهه اول سال 2018 روی هم رفته 6.2 میلیون برنامه را در خود جای داده اند و آمار دانلود بازی ها بیشتر از سایر اپلیکیشن ها گزارش شده است.

App Annie در ادامه به این موضوع اشاره کرد که درصد رشد اپلیکیشن های فروشگاهی هر ساله به سمت جلو پیش می رود.

ارسال نظر