کیت واقعیت افزوده اپل بیش از 13 میلیون بار توسط کاربران آی او اس دانلود شد

رسانه کلیک - پس از گذشت 6 ماه از عرضه یازدهمین نسخه iOS و معرفی کیت واقعیت افزوده توسط اپل، کاربران این پلتفرم بیش از 13 میلیون بار اپ های ARKit را دانلود و نصب کرده‌اند.

کیت واقعیت افزوده اپل بیش از 13 میلیون بار توسط کاربران آی او اس دانلود شد

حدوداً 6 ماه است که iOS 11 عرضه و کیت واقعیت افزوده اپل یا همان ARKit معرفی شده است. حالا مؤسسه Sensor Tower بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، می‌گوید در این مدت کاربران آیفون و آیپد مجموعاً بیشاز 13 میلیون بار برنامه‌های توسعه یافته توسط این کیت را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند. این نهاد نموداری تعداد دانلود ماهانه اپ های ARKit را رسم کرده است. با نگاه به این نمودار متوجه روند یکپارچه و پایدار افزایشی تعداد دفعات دانلود و نصب اپ های ARKit را مشاهده خواهید کرد.

اپ های ARKit

جالب است بدانید که اپ‌هایی که به مقدار جزئی از واقعیت افزوده استفاده کرده‌اند، به طور کلی در این بررسی لحاظ نشده‌اند و صرفاً اپ‌هایی که پایه و اساس آن‌ها ARKit بوده مد نظر قرار گرفته است. Sensor Tower می‌گوید که تعداد کل اپ های ARKit حدود 2000 اپلیکیشن است که البته مسلماً بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

بازی‌ها حدود 47 درصد اپ های ARKit را شامل می‌شوند و این در حالی‌ست که این میزان در ماه اکتبر 35 درصد بوده است. از سوی دیگر نسبت اپلیکیشن‌های کاربردی به کل اپ های ARKit با کاهش 4 درصدی، از 19 به 15 درصد رسیده است. در مقام سوم، اپلیکیشن‌های سرگرمی قرار دارند که سهم آن‌ها 12 کل اپ های ARKit است. اپلیکیشن‌های مربوط به سبک زندگی 11 درصد و اپلیکیشن‌های مربوطه به عکس و فیلم، آموزش و غیره مجموعاً 6 درصد کل اپ های ARKit را شامل می‌شوند.

اپ های ARKit

در صدر این دسته از اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن رایگان AR Dragon قرار دارد. در رتبه دوم نیز شاهد اپلیکیشن شرکت IKEA هستیم. در صدر برنامه‌های پولی واقعیت افزوده، CamToPlan Pro قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان فواصل بین چیزها را اندازه‌گیری کرد.

در همین حال گفته می‌شود در پلتفرم اندروید حدود 60 اپلیکیشن که در پلی استور گوگل قرار دارند، از ARCore گوگل استفاده می‌کنند.

ارسال نظر