بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان گیم و بازی کدام است؟

اگر تازه به دنیای برنامه نویسی وارد شده اید، احتمالاً از خود پرسیده اید بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان بازی کدام است؟ و برنامه نویسان بازی چقدر درآمد دارند. در ادامه مطلب به این موضوع می پردازیم.

بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان گیم و بازی کدام است؟

درآمد برنامه نویسی بازی چقدر است؟

میانگین درآمد یک برنامه نویس بازی بیش از 101000 دلار در سال است. بنابراین، همانطور که گیمر در بازی شما در حال جمع آوری سکه است، جیب شما نیز در حال پر شدن است. در شکل زیر پراکندگی استفاده از زبانهای مختلف برنامه نویسی برای توسعه بازی را مشاهده می کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان گیم و بازی کدام است؟

با این حال، سرعتی که می‌توانید بازی‌ها را توسعه دهید به انتخاب زبان‌های مناسب بستگی دارد. برای یادگیری بهترین زبان ها برای ساخت بازی و برخی از مزایای هر یک، ادامه مطلب را بخوانید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان گیم و بازی کدام است؟

1. ++C
جای تعجب نیست که ++C یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی بازی است و این محبوبیت به دلیل انعطاف پذیر بودن آن است. ++C به دلیل سطح انتزاعی بالای خود معروف است و به شما این امکان را می دهد کنترل دقیقی بر نحوه تعامل سخت افزار رایانه با کد خود داشته باشید. ++C همچنین کنترل دقیق تری بر نحوه پردازش گرافیک توسط سیستم ارائه می دهد که نقش بسیار مهمی در طراحی بازی ایفا می کند.

یکی دیگر از مزایای کلیدی استفاده از ++C این است که به شما امکان می دهد بخش های خاصی از طراحی بازی خود را بهینه کنید و به آنها مفاهیم خاص خود را بدهید. این موضوع شبیه به دادن زیرساخت ها و منابع خاص به عناصر خاصی از بازی است. این سطح از توسعه دقیق بازی برای بسیاری از زبان‌های دیگر اگر غیرممکن نباشد، دشوار است.

کدام بازی های با ++C نوشته شده اند؟

++C برای ساخت بازی های محبوبی مانند StarCraft، Football Pro و Counterstrike استفاده شده است.

پیش نیازهای یادگیری ++C کدامند؟

برای شروع ساختن بازی های ++C خود، دوره هایی مانند C و C++ for Programmers را بررسی کنید.

2. جاوا
حتی با وجود اینکه جاوا به اندازه ++C از کنترل پیچیده ای برخوردار نیست، بسیاری آن را بهترین زبان برای توسعه بازی می دانند. محبوبیت جاوا تا حدی به دلیل سهولت استفاده از آن است که آن را به یک راه حل عالی برای بسیاری از توسعه دهندگان بازی های جدید تبدیل می کند.

جاوا همچنین طیف گسترده ای از ابزارها و دیگر منابع منبع باز فراهم می کند. این باعث می‌شود که توسعه بازی‌ها سریع‌تر شود، به‌ویژه به این دلیل که می‌توانید کدهایی را پیدا کنید که قبلاً برای استفاده در بازی نوشته شده‌اند و دیگر نیاز به دوباره نویسی کد مذکور نیست. از برخی جهات، جاوا می‌تواند به فرآیند توسعه بازی حس plug-and-play بیشتری نسبت به ++C بدهد.

برای حرکت در دنیای برنامه نویسی جاوا، دوره آموزش جاوا و ساخت برنامه های اساسی اندروید را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا بازی‌های شناور در ذهنتان را به صفحه نمایش منتقل کنید.

3. جاوا اسکریپت
وقتی صحبت از توسعه بازی آنلاین می شود، زبان های کمی در دسترس هستند. جاوا اسکریپت با هر دو کد HTML و CSS به خوبی کار می کند و توسعه بازی ها را برای پلتفرم های چندگانه آسان تر می کند.

برخی از برنامه نویسان جاوا اسکریپ را به عنوان یک راه حل همه جانبه مناسب می بینند زیرا می توانید از آن برای ایجاد انیمیشن ها و عناصر تعاملی استفاده کنید. به علاوه، جامعه آنلاین پشت جاوا اسکریپت بسیار بزرگ است، بنابراین می توانید عناصر از پیش طراحی شده زیادی را برای استفاده در بازی های خود پیدا کنید.

کدام بازی های با جاوا اسکریپت نوشته شده اند؟

جاوا اسکریپت زبانی است که در ساخت بازی های موفقی مانند American Girl، Angry Birds و Aquaria استفاده شده است.

4. HTML5
HTML5 یکی دیگر از زبان های محبوب برای توسعه دهندگان بازی است، به خصوص به این دلیل که برنامه نویسان موتورهای بازی ایجاد کرده اند که به طور خاص برای بهتر کردن بازی های HTML5 طراحی شده اند. بعلاوه، می توانید آن را با جاوا اسکریپت به جای یکدیگر استفاده کنید.

HTML5 همچنین به دلیل توانایی خود در ساخت بازی هایی که روی پلتفرم های متعدد و انواع مختلف مرورگرها کار می کنند، شناخته شده است. این می تواند طراحی بازی هایی را که برای مخاطبان وسیع تری جذاب باشد آسان تر کند.

کدام بازی با HTML5 نوشته شده است؟

HTML5 برای ساخت بازی های موفقی مانند پنالتی جام جهانی 2018 و Gods Will Be Watching استفاده شده است.

5. سی شارپ
اگرچه از سی شارپ به جایگزینی برای ++C یاد می‌شود، اما همچنان یک زبان برنامه‌نویسی منعطف و قدرتمند است. یکی از دلایلی که #C یک زبان مفید برای توسعه بازی ها است، این است که مایکروسافت XNA را برای همین هدف توسعه داده است.

XNA مجموعه ای از ابزارهایی است که به طور خاص برای ساخت بازی آسان تر و سریع تر بدون قربانی کردن تجربه کاربر نهایی ایجاد شده است. انعطاف پذیری سی شارپ یک مزیت بزرگ دیگر است. شما می توانید بازی هایی بسازید که بر روی پلتفرم های مختلف اجرا شوند، از جمله:

پلی استیشن
ویندوز

اندروید
iOS

کدام بازی های با #C نوشته شده اند؟

این باعث شده که سی شارپ به زبان منتخب بازی هایی مانند Super Mario Run و Pokémon Go تبدیل شود.

6. پایتون
اگرچه ممکن است پایتون به اندازه جاوا یا سی پلاس پلاس در بین توسعه دهندگان بازی محبوب نباشد، اما به شما امکان دسترسی به ابزارهایی را می دهد که روند توسعه را ساده می کند. به همین دلیل، بسیاری از برنامه نویسان جدید بازی به سمت پایتون گرایش پیدا می کنند.

محبوبیت پایتون تا حدی به دلیل استفاده از OOP (برنامه نویسی شی گرا) است. اشیاء مورد استفاده در OOP دارای ویژگی هایی هستند که می توان از آنها در جنبه های مختلف بازی استفاده کرد و توسعه بازی را آسان تر و سریع تر می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشیاء را در بخش‌های مختلف کد خود کپی و جای‌گذاری کنید و سپس تنظیمات نسبتاً جزئی را انجام دهید تا متناسب با جنبه‌های بازی باشند. آبجکت‌ها همچنین ویرایش کد را آسان‌تر می‌کنند، زیرا اگر اشتباهی در یک شی پیدا کردید، می‌توانید اصلاح را روی بقیه اعمال کنید.

کدام بازی های با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده اند؟

ساختار کاربرپسند پایتون آن را به عنوان زبان پشت بازیهای Battlefield 2، Eve Online و Toontown Online دیزنی قرار داده است.

ارسال نظر