با اپلیکیشن Chatwatch به صورت مخفیانه از زیر و بم فعالیت دوستانتان در واتس‌اپ سر در بیاورید!

رسانه کلیک - اگر از طرفداران واتس‌اپ هستید، حتماً می‌دانید که در این اپلیکیشن می‌توانید از آنلاین بودن دوستانتان مطلع شده و حتی زمان خوانده شدن پیام‌هایتان را هم بدانید. اپلیکیشن Chatwatch الگوی استفاده دوستانتان از واتس‌اپ را به شما نشان داده و اطلاعاتی را در خصوص وضعیت آنلاین آنان ارائه می کند.

با اپلیکیشن Chatwatch به صورت مخفیانه از زیر و بم فعالیت دوستانتان در واتس‌اپ سر در بیاورید!

اپلیکیشن Chatwatch که در واقع یک اپ برای iOS است، از قابلیت نشان دادن عمومی آنلاین یا آفلاین بودن وضعیت واتس‌اپ استفاده می‌کند و خواهد گفت که کاربر مورد نظر طبق چه الگویی به اپلیکیشن سر می‌زند و یا این که معمولاً چه زمانی دیگر از برنامه استفاده نکرده و می‌خوابد. حتی با استفاده از اپلیکیشن Chatwatch می‌توان فهمید که آیا رابطه‌ای بین زمان‌های آنلاین شدن دو نفر وجود دارد یا خیر و به این شکل حدس زد که آیا با یکدیگر رابطه‌ای دارند یا نه.

چنین وضعیتی اصلاً خوب نیست و اطلاع یافتن از سَر و سِر ارتباطات شما و این که چه زمانی از واتس‌اپ استفاده می‌کنید، کمی نگران کننده به نظر می رسد. جالب‌تر آن که حتی اگر از داخل تنظیمات حساب کاربری خود قابلیت Last Seen را غیرفعال هم کرده باشید، باز هم اپلیکیشن Chatwatch می تواند فعالیت‌های واتس‌اپی شما را ردیابی کند.

اگر در حالت عادی حتی بدون رد و بدل کردن هیچ پیامی، صفحه مربوط به یک کاربر را باز کنید، از آنلاین شدن‌های گهگاه او مطلع خواهید شد. احتمالاً اپلیکیشن Chatwatch برای رسیدن به هدف خود، همین کار را به صورت اتوماتیک و در بازه‌های زمانی مشخصی انجام می‌دهد و الگوی معمول استفاده کاربر مورد نظر از واتس‌اپ را می‌فهمد.

طبیعتاً انتظار داریم که واتس‌اپ چنین قابلیتی را مسدود کند و شیوه نشان دادن آنلاین یا آفلاین بودن افراد را تغییر داده تا امنیت کاربران تأمین شود. البته برای این که بتوان با اپلیکیشن Chatwatch دو نفر را برای مدت یک هفته تحت نظر قرار داد، باید مبلغ 2 دلار پرداخت؛ لذا به همین علت، کار افراد کنجکاو سخت‌تر می‌شود.

البته باید گفت که از چند روز پیش، اپل اقلاً به صورت موقت تصمیم گرفته این اپلیکیشن را از اپ‌استور حذف کند. مسئولین Chatwatch می‌گویند از علت این تصمیم اپل بی‌اطلاع هستند و بزودی نسخه تحت وب سرویس خود را راه‌اندازی خواهند کرد.

ارسال نظر