«کورتانا» به عنوان باهوش ترین دستیار مجازی در زمینه کسب و کار شناخته شد!

رسانه کلیک - بر اساس تحقیقاتی که به تازگی توسط موسسه Spiceworks صورت گرفته، دستیار هوشمند کورتانا به عنوان بهترین گزینه میان صاحبان کسب و کار انتخاب شد.

«کورتانا» به عنوان باهوش ترین دستیار مجازی در زمینه کسب و کار شناخته شد!

استفاده از دستیاران هوشمند بسیار گسترش یافته و پلتفرم های مختلف مانند کورتانا ، سیری ، گوگل اسیستنت و الکسا همواره در حال توسعه و پیشرفت به سر می برند. این گزینه ها روی اسمارت فون ها، ساعت های هوشمند، کامپیوترها و اپلیکیشن های مختلف و البته در برخی اسپیکرهای هوشمند دیده می شوند. دستیاران هوشمند قادر هستند تا کنترل بسیاری از موارد مختلف مانند گوشی، لوازم منزل یا حتی کامپیوترها را بر عهده بگیرند. صاحبان مشاغل مختلف نیز برای بالا بردن راندمان و پیشرفت در کسب و کار خود، مسلما از آنها استفاده می کنند.

بعد از تحقیقات و بررسی هایی که توسط شرکت Spiceworks روی حدود 500 شرکت مختلف در اروپا و آمریکای شمالی صورت گرفت، مشخص شد که دستیار هوشمند کورتانا در میان مدیران و صاحبان کسب و کار از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در نتیجه این آزمایش معلوم شد که حدود 49 درصد شرکت ها از کورتانا استفاده می کنند و سیری، دستیار هوشمند اپل با اختلاف 2 درصدی در جایگاه دوم ایستاده است. جای کمی تعجب است که گوگل اسیستنت با 23 درصد، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

دستیار هوشمند کورتانا

بسیاری از کاربران در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، اما بد نیست بدانید که تعداد کاربران سیستم عامل مک در حال افزایش است و بر اساس نظر برخی افراد، در آینده نه چندان دور جای دو پلتفرم اشاره شده عوض می شود. به همین دلیل، می توانیم انتظار داشته باشیم که دستیار هوشمند کورتانا را در سکوی اول ببینیم.

نزدیک شدن اپل به جایگاهی که مدت هاست به مایکروسافت تعلق دارد، گویای برخی مسائل است. یکی از مهم ترین آنها را می توان در افزایش دارندگان آیفون جست و جو کرد. گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون در حال مرگ هستند و آیفون، گزینه بسیار مناسبی به عنوان جایگزین به حساب می آید. استفاده از آیپد ها نیز از طرف دیگر، در کسب و کار افراد مختلف در حال افزایش است. گسترش این قضیه باعث می شود تا استفاده از دستیار هوشمند اپل بالا رود و این موضوع را می توان از جایگاه گوگل اسیستنت در مقایسه با سیری متوجه شد.

دستیار هوشمند کورتانا

تحقیقات یاد شده نشان می دهد که بسیاری از کاربران (46 درصد)، از دستیاران هوشمند برای تبدیل صدا به متن استفاده می کنند. 26 درصد برای ارتباط میان افراد تیم و 24 درصد نیز برای مدیریت رویدادهای تقویم خود از دستیاران هوشمند بهره می برند. در حالی که منشی های هوشمند هنوز راه درازی برای بهتر شدن پیش رو دارند، اما در برخی موارد استفاده از آنها باعث صرفه جویی در زمان می شود که امری مهم به نظر می رسد. برای تنظیم Reminder یا رویدادهای تقویم، بهره گیری از آنها بسیار کاربردی تر از وارد نمودن دستی این وقایع است. این کار نه تنها باعث افزایش سرعت می شود، بلکه میزان کارایی را نیز بالا می برند.

در ادامه این تحقیقات، به تصمیمات آینده شرکت ها نیز توجه شده است. حدود 13 درصد شرکت ها قصد دارند تا از دستیار هوشمند کورتانا استفاده کنند و این در حالی است که تنها 5 درصد از صاحبان مشاغل، قصد بهره گیری از سیری را در سر می پرورانند. آمازون الکسا با رقم 15 درصدی ، توانسته توجه مدیران را به خود جلب کند.

اگر دقت کنیم، تقریبا تمامی تلفن های هوشمند امروزی به دستیار مجازی مجهز هستند، اما بسیاری از افراد نحوه کار با آنها را نمی دانند. موارد امنیتی و عدم کاربرد در بسیاری از موارد، دلایل دیگر کاربران برای استفاده نکردن از دستیاران هوشمند به حساب می آید.

ارسال نظر