اپلیکیشن Microsoft Edge جلوی تبلیغات مزاحم را می گیرد

رسانه کلیک - اپلیکیشن Microsoft Edge که یک مرورگر محبوب به حساب می آید، از این پس به قابلیتی مجهز است که جلوی نمایش تبلیغات مزاحم را می گیرد.

اپلیکیشن Microsoft Edge جلوی تبلیغات مزاحم را می گیرد

مرورگر مایکروسافت اج چندی است که برای دو پلتفرم آی او اس و اندروید طراحی و تولید شده و کاربران خود را نیز پیدا کرده است. مهندسان مایکروسافت با اضافه کردن Adblock Plus به این اپلیکیشن، در تلاش هستند تا جلوی نمایش تبلیغات مزاحم را گرفته و به این ترتیب محیطی جذاب و فاقد هرگونه عوامل خارجی را برای کاربران خود فراهم کنند. این قابلیت هم اینک در نسخه آزمایشی اپلیکیشن Microsoft Edge روی هر دو پلتفرم یاد شده در دسترس قرار گرفته و به گفته مسئولان، در آینده نزدیک به صورت عمومی در اختیار تمامی کاربران قرار می گیرد. این ویژگی به صورت مستقیم از داخل تنظیمات فعال شده و نیاز به نصب افزونه جداگانه نیست.

همکاری با Adblock Plus و ارائه چنین قابلیتی از سوی مایکروسافت می تواند یک امتیاز خوب برای کاربران به حساب آید؛ چرا که گوگل چندی پیش تصمیم گرفت تا افزونه اختصاصی مبارزه با تبلیغات خود را برای نسخه اندروید مرورگر کروم عرضه کند، اما این ویژگی آنچنان که باید و شاید تأثیرگذار نیست و بسیاری از تبلیغات مزاحم به آسانی از چنگ آن عبور می کنند. فایرفاکس نیز در نسخه اندروید خود، چنین قابلیتی را به خود می بیند که البته تنها در حالت مخفی (Private Mode) در دسترس خواهد بود. افرادی که از مرورگر اختصاصی سامسونگ استفاده می کنند نیز می توانند با نصب افزونه، از نمایش تبلیغات مزاحم ممانعت به عمل آورند.

گرچه اپلیکیشن مایکروسافت اج مخصوص اندروید از مرز 5 میلیون دانلود عبور کرده است ، هنوز راه زیادی در پیش دارد تا به فایرفاکس (با آمار 100 میلیونی) یا گوگل کروم (با بیش از 1 میلیارد دانلود) برسد. البته بد نیست بدانید که محبوبیت مرورگر مایکروسافت اج در پلتفرم آی او اس هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه باشیم.

برای دریافت اپلیکیشن مایکروسافت اج می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آی او اس

ارسال نظر