اپلیکیشن FaceApp آیفون ایکس از چهره شما مدل سه بعدی می سازد!

رسانه کلیک - اگر از علاقمندان سلفی هستید و به صورت مداوم عکاسی می کنید، مطمئنا اپلیکیشن FaceApp که برای آیفون 10 طراحی شده، شما را شگفت زده می کند.

اپلیکیشن FaceApp آیفون ایکس از چهره شما مدل سه بعدی می سازد!

همانطور که می دانید، دوربین و سنسورهایی که در شیار بالایی نمایشگر آیفون 10 قرار گرفته اند، قابلیت های زیادی را دارا هستند. یکی از این ویژگی ها، امکان تشخیص صورت برای باز کردن گوشی یا تأیید کاربر برای پرداخت هاست. استارتاپ Bellus3D که در سیلیکون ولی مشغول به فعالیت است، دست به ساخت اپلیکیشن FaceApp زده و به کمک دوربین TrueDepth آیفون X، مدل سه بعدی صورت اشخاص را طراحی و رندر می کند.

از آنجا که این اپلیکیشن در حال حاضر در حالت بتا است و روی فروشگاه نرم افزاری اپ استور برای دانلود در دسترس نیست، به محض ارائه مسلما با استقبال بسیار زیادی روبرو خواهد شد و می تواند یک جنبش انقلابی در زمینه توسعه اپلیکیشن های موبایل را آغاز کند.

تا پیش از این، کاربران برای تهیه مدل سه بعدی صورت خود باید از سخت افزار گران قیمت در این زمینه استفاده می کردند. اما به کمک اپلیکیشن FaceApp می توانید به راحتی تصاویر با کیفیت و دقیقی از صورت خود تهیه و آن را با دقت بالا رندر بگیرید.

اپلیکیشن FaceApp چگونه کار می کند؟

برای اسکن دقیق صورت، اپلیکیشن FaceApp از کاربر درخواست می کند تا گوشی را در یک جای ثابت قرار داده و صورت خود را به مدت ۱۰ ثانیه روبروی گوشی بچرخاند (مانند فرآیند تشخیص چهره). به این ترتیب حدود 250 هزار دیتای سه بعدی از صورت شخص درون اپلیکیشن ذخیره می شود.

بعد از پایان یافتن عملیات اسکن، مدل سه بعدی شبیه سازی شده صورت شخص ظاهر می شود که قابلیت زوم، حرکت یا چرخش را نیز داراست و کاربر می تواند تمامی این کارها را روی نمایشگر آیفون ایکس انجام دهد.

در نهایت شما می توانید اسکن سه بعدی صورت خود را به صورت فایل های ویدئویی در Camera Roll ذخیره یا آنها را به صورت مستقیم روی فیس بوک آپلود کنید. شرکت های سازنده بازی نیز می توانند از این تکنولوژی در ساخت بازی ها کمک گرفته و صورت کاربر را جایگزین کاراکترهای بازی کنند. پزشکان نیز می توانند به کمک این فناوری، مدل سه بعدی بیماران خود را تهیه کرده و در صورت نیاز، تغییرات لازم را روی آن اعمال کنند.

استارتاپ Bellus3D همچنین در نظر دارد تا کیت مربوط به تشخیص چهره اختصاصی خود را برای آی او اس توسعه داده و در آینده نزدیک آن را در اختیار برنامه نویسان بگذارد. به این ترتیب سازندگان اپلیکیشن ها می توانند از آن برای اسکن صورت اشخاص کمک بگیرند. از آنجا که گوشی های جدید اپل به دوربین TrueDepth مجهز بوده و قرار است تا در فصل پاییز عرضه شوند، مطمئنا استفاده از چنین اپلیکیشن هایی بسیار فراگیر می شود.

اگر مایل به استفاده از این تکنولوژی هستید، می توانید در وب سایت اپلیکیشن FaceApp ثبت نام کنید تا جزء اولین نفراتی باشید که از نسخه آزمایشی آن استفاده می کنند.

ارسال نظر