دستیار صوتی گوگل اسیستنت به تلویزیون‌های اندرویدی آمد!

رسانه کلیک – دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای پلتفرم تلویزیون‌های اندرویدی به صورت رسمی منتشر شده است و تلویزیون Nvidia Shield به عنوان اولین تلویزیون اندرویدی در جهان، بروزرسانی این قابلیت را دریافت کرده است.

دستیار صوتی گوگل اسیستنت به تلویزیون‌های اندرویدی آمد!

دستیار صوتی گوگل اسیستنت بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار برای سیستم‌ عامل‌های اندروید، iOS و اسپکرهای هوشمند شرکت گوگل با نام گوگل هوم حالا برای تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی در دسترس قرار گرفته است و تلویزیون Nvidia Shield به عنوان اولین تلویزیون اندرویدی در جهان، بروزرسانی این قابلیت را دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، دستیار صوتی گوگل اسیستنت قرار است در ماه‌های آینده برای تلویزیون‌های اندرویدی خانواده براویای شرکت سونی نیز عرضه شود و احتمال می‌رود این دستیار صوتی برای تلویزیون‎های هوشمند اندرویدی دیگر نیز طی یک بروزرسانی در دسترس قرار بگیرد.

عملکرد و قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل اسیستنت

دستیار صوتی گوگل اسیستنت در تلویزیون‌های اندرویدی عملکردی مشابه با استفاده در موبایل‌های هوشمند دارد. با استفاده از Google Assistant در تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی می‌توان دستوراتی در خصوص پخش محتوا از جمله فیلم‌ها، شوهای تلویزیونی، کلیپ‌های یوتیوب و موزیک را اجرا کرد.

دستیار صوتی Google Assistant برای فیلم به سرویس های نت فیلیکس و HBO Now متصل است و برای پخش موسیقی در این دستیار صوتی سرویس‌های Youtube Music، گوگل پلی موزیک، اسپاتیفای و پاندورا در نظر گرفته شده است.

کاربر با استفاده از این دستیار صوتی می‌تواند اخبار را در تلویزیون دنبال کند و از سایر اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها با فرمان صوتی دسترسی داشته باشد.

ارسال نظر