بروزرسانی دستیار گوگل تجربه صوتی بهتر و شخصی سازی بیشتر را فراهم می کند

رسانه کلیک - بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی بهبود قابلیت های دستیار صوتی خود هستند. گوگل اسیستنت که یکی از محبوب ترین دستیارهای صوتی محسوب می شود، بروزرسانی جدیدی را دریافت کرده تا عملکردهای آن ارتقا پیدا کند.

بروزرسانی دستیار گوگل تجربه صوتی بهتر و شخصی سازی بیشتر را فراهم می کند

رقابت در زمینه دستیارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هر ساله داغ تر می شود و شرکت ها برای پیشتازی در این حوزه فعالیت های خود را افزایش می دهند. گوگل برای اینکه بتواند در این بخش از بازار رقابت کند، بروزرسانی جدیدی را برای دستیار هوشمند خود، گوگل اسیستنت عرضه کرده است.

در این بروزرسانی قابلیت جدیدی با نام «Custom Device Actions» در نظر گرفته شده که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از آن ویژگی های جدیدی را به برنامه های خود اضافه کنند. به عبارت دیگر با استفاده از این ویژگی گوگل اسیستنت می تواند کارهای خاصی را انجام دهد که برای مثال می توان به کنترل ماشین لباسشویی اشاره کرد.

این غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده که کاربران می توانند در رابطه با فعالیت های مورد علاقه خود در نوتیفیکیشن ها عضو شوند.

یکی دیگر از ویژگی های اسیستنت اکشن ها (Assistant Actions) پشتیبانی از اجرای موزیک بر روی اسپیکرهای هوشمند و گوشی های هوشمند اندرویدی است. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند به تجربیات صوتی بهتری دسترسی پیدا کنند.

گوگل اسیستنت در بازار رقبای جدی دارد. الکسا شرکت آمازون و سیری اپل به عنوان تهدیدی برای این محصول گوگل شناخته می شوند. علاوه بر این دو رقیب شرکت های دیگر نیز در حال توسعه دستیارهای هوشمند خود هستند.

مایکروسافت با معرفی کورتانا و عرضه نسخه های مخصوص سیستم عامل اندروید و iOS قصد دارد بیش از پیش در این حوزه فعالیت داشته باشد. شرکت سامسونگ که یکی از غول های دنیای تکنولوژی محسوب می شود، به تازگی از بیکسبی رونمایی کرده که البته هنوز جای پیشرفت زیادی دارد ( نسخه دوم بیکسبی همزمان با رونمایی از گلکسی نوت 9 معرفی می شود ).

ارسال نظر